Investiga > UE: Ajuts a la recerca sobre l’envelliment cognitiu del cervell

Investiga

UE: Ajuts a la recerca sobre l’envelliment cognitiu del cervell

Pre-anunci de la convocatòria NutriBrain d’ajuts nacionals per a Projectes transnacionals sobre la millora de l’envelliment cognitiu del cervell mitjançant la nutrició i altres factors d’estil de vida. L’obertura està prevista pel 3 de novembre 2023

L’ERA4HEALTH “Fostering a European Research Area for Health es una associació europea co-finançada entre la Comissió Europea, mitjançant el programa Horizon Europe, i diferents agències nacionals finançadores de la RDI, amb l’objectiu de coordinar la recerca europea relacionada amb la salut i el benestar.

La convocatòria NutriBrain (Modulation of brain ageing through nutrition and healthy lifestyle), prevista obrir el 3 de novembre 2023, tindrà com a objectiu finançar projectes de recerca transnacionals,  centrats en la millora de l’envelliment cognitiu del cervell mitjançant la nutrició i altres factors d’estil de vida.

Les propostes  han d’investigar almenys un dels següents factors d’estil de vida: nutrició, activitat física, patró de son, interacció social i estrès. Cal aplicar una perspectiva de prevenció i salut pública, tenint en compte grans grups de població (cohorts d’edat o subgrups rellevants).

Elegibilitat:

• Consorcis amb mínim 3 entitats i màxim 5 de mínim 3 països diferents elegibles (fins a 6 o 7 si s’inclouen entitats de països poc representats)
  • Màx.2 entitats d’un mateix país

Cada entitats haurà de complir amb les normes d’elegibilitat de la seva agència nacional finançadora

La participació d’entitats espanyoles serà finançada per l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII).

Termini pre-propostes (previst): 15 de gener 2024, 16h00