Investiga > UE: HEU – L’avaluació “ a cegues” en convocatòries del programa Horizon Europe

Investiga

UE: HEU – L’avaluació “ a cegues” en convocatòries del programa Horizon Europe

Les convocatòries 2023-2024 amb dues fases de presentació dels clústers 1, 4 i 6 seran avaluades “a cegues” en la primera fase.

Amb l’objectiu de donar suport als participants, la Comissió Europea va organitzar el 20 de juny 2023 un webinar dirigit als punts nacionals de contacte del programa (PNC) per tractar les especificitats del procés pilot d’avaluació “a cegues” que aplicarà en algunes de les convocatòries del programa de treball 2023-2024.

Concretament, la “blind evaluation” afectarà inicialment a les convocatòries amb dues fases de presentació dels clústers 1 (salut) 4 (digital, indústria i espai) i 6 (alimentació, bioeconomia i recursos naturals) del Pilar II del programa Horizon Europe. L’avaluació a cegues només aplicarà durant la primera de les dues fases de presentació d’una proposta. Les propostes que passen la primera fase, en la segona fase ja no aplicarà l’avaluació a cegues.

En conseqüència, hi haurà un nou criteri d’admissibilitat: les propostes que es presenten en alguna de les convocatòries sotmeses al pilot d’avaluació a cegues, en la Part B de la memòria, en la primera fase de presentació, no podran donar cap indici sobre el nom de l’organització, incloent acrònim, logos o noms de personal.

El material resultat del webinari podrà resultar d’utilitat per a la preparació de la proposta, ja que s’ofereixen exemples i també es donen respostes als dubtes sorgits durant la sessió.

Gravació i presentació

Document Q&A