Investiga > UE: HEU – IHI: Ajuts de l’Associació Europea Innovative Health Initiative

Investiga

L’Associació Europea IHI - Innovative Health Initiative, establerta sota el clúster de Salut del Pilar II, co-finançada entre la Comissió Europea, via el programa Horizon Europe, i les indústries farmacèutiques europees, ha publicat els esborranys amb els tòpics de es convocatòries 4 i 5 previstes a obrir durant l’estiu.

Tòpics Convocatòria 4 IHI (2 fases de presentació)

• Expanding translational knowledge in minipigs: a path to reduce and replace non-human primates in non-clinical safety assessment.
  • Patient-centric blood sample collection to enable decentralised clinical trials and improve access to healthcare.
  • Inclusive clinical studies for equitable access to clinical research in Europe.
  • Establishing novel approaches to improve clinical trials for rare and ultra-rare diseases.
  • Safe & sustainable by design (SSbD) packaging and single use device solutions for healthcare products.
  • Sustainable circular development and manufacturing of healthcare products and their quantitative environmental impact assessment.

Tòpics Convocatòria 5 IHI (1 fase de presentació)

• Accelerating the implementation of new approach methodologies and other innovative non-animal approaches for the development, testing and production of health technologies.
  • Development and proof of principle of new clinical applications of theranostics solutions.
  • Improved prediction, detection, and treatment approaches for comprehensive stroke management.

Més informació sobre els tòpics de les convocatòries 4 i 5 | Programa

Del 19 al 29 de juny 2023 tenen lloc les IHI Call Days, sessions informatives sobre les dues convocatòries amb informació detallada sobre cada un dels tòpics i una sessió especifica sobre les normes de participació, a més de la oportunitat de trobar socis de consorci.

Plataforma per la cerca de socis. | Inscripció