Investiga > Pre-anunci d’una convocatòria d’ajuts a la recerca en malalties rares

Investiga

Pre-anunci d’una convocatòria d’ajuts a la recerca en malalties rares

Ajuts nacionals a projectes transnacionals sobre malalties rares. La obertura està prevista pel 12 de desembre 2022 amb tancament de la primera fase 15 de febrer 2023

El Programa Conjunt Europeu en Malalties Rares (EJP RD) anuncia la convocatòria 2023 amb la temàtica “Natural History Studies addressing unmet needs in Rare Diseases” que té com a objectiu realitzar estudis innovadors d’història natural  per facilitar la comprensió de la progressió d’una malaltia o d’un grup de trastorns al llarg de la vida d’un pacient. L’objectiu dels estudis és recollir informació i analitzar dades exhaustives dels pacients per definit objectius per a les futures teràpies, tenint en compte la innovació, la seguretat i l’eficàcia.

Les propostes han de cobrir com a mínim una de les següents àrees:

1. Estimation of disease prevalence;
  2. Identification of biomarkers/companions for the diagnosis/prognosis of a RD;
  3. Identification of biomarkers/indicators/predictors of a rare disease or group of disorders (e.g. having the same aetiology) onset/progression (including collection of genetic, physiological, environmental data or variables….);
  4. Identification of relevant endpoints for future studies that include potential biomarkers, querying patient-reported outcomes (PROs) and quality-of-life measures to identify the most;
  5. Identification of biomarkers/variables for therapeutic approaches (pharmacology, drug repurposing, gene therapy, RNA therapy, cell therapy, medical devices…).

Elegibilitat

• Consorcis amb mínim 4 entitats de 4 estats diferents participants (màxim 2 entitats d’un mateix país); el màxim pot incrementar a 8 socis si hi participen entitats de països poc representats;
  • Cada entitat ha de complir amb les normes d’elegibilitat de l’agència nacional finançadora de la RDI;
  • Els Projectes poden tenir una durada de 3 anys

La participació d’entitats espanyoles serà finançada per Instituto de Salud Carlos III (ISCIII).

Terminis (previsió);

• Obertura: 12 de desembre 2022
  • Tancament: 15 de febrer 2023

Webinar de presentació de la convocatòria: 12 de desembre 2022.

Eina per a la cerca de socis.

Més informació

La European Joint Porgramme on Rare Diseases és una iniciativa cofinançada entre la Comissió Europea i agències nacionals de finançament de la RDI de diferents països, UE i no UE, i té com a objectiu coordinar els esforços en la recerca relacionada amb malalties rares.