Investiga > UE – Pre-anunci convocatòria d'ajuts a la RDI en Resistència Antimicrobiana

Investiga

UE – Pre-anunci convocatòria d'ajuts a la RDI en Resistència Antimicrobiana

Ajuts nacionals a projectes transnacionals sobre la resistència antimicrobiana des d'una perspectiva One Health. La obertura està prevista pel 10 de gener 2023

La xarxa JPI-AMR Joint Programming Initiative on Antimicrobial Resistance obrirà una nova convocatòria d’ajuts a projectes transnacionals amb la temàtica “Development of innovative strategies, tools, technologies, and methods for diagnostics and surveillance of antimicrobial resistance”. L’objectiu és finançar projectes per desenvolupar noves estratègies, eines, tecnologies i mètodes de diagnòstic i/o seguiment AMR (incloent antibiòtics, antifúngics i desinfectatns) des d’una perspectiva One Health o bé millorar les existents.

La convocatòria comptarà amb el suport de 21 agències finançadores de 18 estats membres de la JPIAMR i amb el co-finançament de la Comissió Europea.

Concretament, les propostes han d’adreçar necessitats no cobertes quant al diagnòstic i seguiment AMR, més enllà de l’estat de l’art i s’han de centrar en un dels dos tòpics següents

• To develop novel, or improve existing, diagnostics, including point of care diagnostics, that can rule out antimicrobial use or help identify the most effective antimicrobial treatment
  • To develop or improve existing strategies, technologies or methods, or data use strategies to support One Health AMR surveillance

Elegibilitat:

• Consorcis amb mínim 3 i màxim 6 entitats de mínim 3 estats diferents participants en la JPIAMR (mínim dos d’estats membres de la UE o estats associats); es pot incrementar a 7 entitats si hi participa un “estat menys desenvolupat” o un/a Investigador/a principal jove (menys de 8 anys des de l'obtenció del títol de doctor/a)
  • Cada entitat ha de complir amb les normes d’elegibilitat de l’agència nacional finançadora de la RDI
  • Els projectes poden tenir una durada de fins a 3 anys

Les entitats espanyoles seran finançades per Intituto Nacional de Salud Carlos III (ISCIII).

Pressupost: 18.8M€

Terminis (previst):

• Obertura; 10 de gener 2023
  • Presentació pre-propostes: 7 de març 2023

Webinar de presentació de la convocatòria i per a la cerca de socis: 24 de gener 2023

Més informació

La JPI-AMR és una plataforma col·laborativa global formada per agències nacionals finançadores de la RDI de 29 països que té com a objectiu coordinar la recerca europea i nacional relacionada amb la resistència antimicrobiana des d’una perspectiva d’una Sola Salut (One Health), en base a unes línies prioritàries de RDI fixades en l’Agenda Estratègica de la Recerca i la Innovació (SRIA). Concretament, els tòpics prioritaris fixats en la SRIA són: les teràpies, el diagnòstic, el seguiment, la transmissió, l’ambient i les intervencions.

Base de dades amb projectes finançats en convocatòries anteriors.