Investiga > Fundación BBVA - Programa Prismas y Problemas

Investiga

Fundación BBVA - Programa Prismas y Problemas

La convocatòria Prismas y Problemas busca capturar, generar el millor coneixement per construir enfocaments innovadors pel tractament de qüestions de la major rellevància social i mediambiental. El termini intern finalitza el 26 d’abril a les 9 hores.

Com a norma general, el tractament de qüestions socials complexes i de desafiaments mediambientals sistèmics fa imprescindible la col·laboració multidisciplinar, així com la connexió de la investigació acadèmica amb les perspectives dels agents institucionals que intervenen en l’enfocament al tractament dels problemes. Es busca que els projectes contribueixin a identificar els principals factors a la base del corresponent problema, així com una avaluació analítica de l’eficiència analítica de l’eficàcia de les polítiques públiques i les actuacions d’altres agents socials.

L’objecte de la convocatòria és la concessió d’ajuts econòmics pel desenvolupament de projectes aplicats i interdisciplinaris centrats als següents problemes:

• Cicle de l’aigua a Espanya, usos i gestió
    • Conservació d’ecosistemes crítics a Espanya
    • Valors, regulació i aplicacions de la Intel·ligència Artificial
    • Digitalització i dispositius mòbils a l’ensenyament
    • Models educatius i resultats
    • Joves: ocupabilitat, accés a l’habitatge i relacions interpersonals
    • Violència de gènere: anàlisi comparat
    • Democràcia i Estat de Dret a Europa

Dotació de la convocatòria

La dotació global de la convocatòria és de 3 milions d’euros.

No existeix una dotació màxima per sol·licitud, però haurà d’ajustar-se al projecte presentat

Requisits dels sol·licitants

Els projectes els ha de presentar un únic investigador principal, que compleixi els següents requisits:

• Disposar de nacionalitat espanyola o residència a l’estat espanyol
    • Estar en possessió del títol de doctor en el moment de presentar la sol·licitud
    • Estar vinculat per una relació laboral, estatutària o funcionarial amb la institució durant tota la vida del projecte

La resta de membres de l’equip d’investigació podran pertànyer a institucions o centres públics o privats d’investigació de qualsevol país.

Els participants en aquesta convocatòria només ho podran fer en un projecte

Requisits dels projectes

• Tindran una durada de 24 mesos, a comptar des de la data de subscripció del document d’acceptació
    • Els projectes s’hauran de dissenyar amb una perspectiva interdisciplinària i estar enfocats a l’aplicació
    • Els projectes hauran de ser originals i inèdits i tenir com a objectiu la generació de coneixement innovador al voltant de la innovació
    • En el cas d’existir altres ajuts, s’haurà de fer constar expressament

Presentació de sol·licituds i documentació

Les sol·licituds han de ser en anglès o en castellà i les haurà de presentar l’investigador principal del projecte, prèvia conformitat de l’entitat a la que estigui vinculat a través del formulari habilitat a www.fbbva.es

El formulari de sol·licitud haurà d’incloure:

• Còpia del DNI, NIE o passaport de l’investigador principal
    • Memòria del projecte, en format lliure i omplerta en tots els apartats
    • Pressupost total brut desglossat
    • CVA de tots els membres de l’equip investigador (màxim 5 pàgines)

El termini intern finalitza el 26 d’abril a les 9 hores. Caldrà revisar la sol·licitud i signar el document de conformitat instucional.

El termini per registrar els formularis finalitza el dimecres 30 d’abril de 2024 a les 12 hores.

Resolució i acceptació

Es publicarà la resolució com a molt tard el 31 de juliol de 2024

Documentació complementària

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Recerca (jordi.tubert@udg.edu).