Investiga > UE: Ajuts per impulsar la transició digital d’empreses i pimes d’economia social

Investiga

Suport a digitalitzar l’economia social mitjançant activitats de creació de capacitats, transferència de coneixement i cooperació transnacional. Termini 21 de novembre 2023

Sota el Programa per al Mercat Únic de la Comissió Europea (SMP), el 14 de setembre 2023 es va obrir la convocatòria Proximity and social economy industrial ecosystem: boosting the digital transition of social economy enterprises and SMEs (SMP-COSME-2023-SEED) que té dos objectius principals:

• Enfortir la transició digital i les capacitats de les Pimes en la economia social;
  • Enfortir la capacitat digital de les organitzacions facilitadores (a nivell local, regional, nacional o de la UE) en la economia social perquè així puguin multiplicar els seus efectes.

Les propostes han d’adreçar una de les següents set àrees d’acció, que formen part de les vies de transició identificades per la Comissió Europea:

1. New business models – the platform economy
  2. Data Maturity and data driven business models
  3. Public and private tech partnerships and support
  4. Data sharing, Data management & Code of Conduct
  5. Supporting Digital Social Innovation & Tech for Good entrepreneurship
  6. Access to technology
  7. Boosting digital skills by - and in the social economy

Elegibilitat:

• mínim 6 entitats, publiques o privades, establertes en mínim 3 països elegibles;
  • minim una entitat ha de ser una “organització facilitadora” (intermediària), a nivell nacional, regional o local (per a cada país involucrat en la proposta);
  • mínim una i màxim dues entitats han de ser actives a nivell de la Unió Europea, com a representant d’entitats de l’economia social (federacions, associacions, xarxes, etc.)

Els projectes poden tenir una durada de 24 a 36 mesos.

Pressupost: 8M€ (entre 6 i 8 projectes)

Finançament: fins a 90% del total del pressupost (entre 900k€ i 1.3M€/projecte)

Termini: 21 de novembre 2023, 17h00

Text de la convocatòria