Investiga > 21/06: Taller UdG sobre la dimensió de gènere en l’activitat de RDI

Organitzador
Oficina d'Investigació i Transferència Tecnològica
No són necessàries.

Si formes part de la comunitat UdG, apunta’t al taller pràctic del dimecres 21 de juny per aclarir conceptes i saber com abordar la dimensió de gènere en una proposta Horizon Europe

El proper dimecres 21 de juny 2023, l’Oficina d’investigació i Transferència de Tecnologia de la Universitat de Girona organitza un taller online per presentar com abordar la dimensió de gènere, un dels principis transversals en l’activitat de la recerca i innovació, aplicable a totes les disciplines i activitats finançades amb fons competitius.

Es comptarà amb la presència de Lydia González Ortapunt nacional de contacte del Pilar WIDERA del programa Horizon Europe per a l’objectiu transversal i les convocatòries d’igualtat de gènere-FECYT. Ella presentarà les diferents mesures amb les quals el programa marc de la Comissió Europea promou la igualtat de gènere, aclarirà els conceptes bàsics en matèria de gènere i ciència i analitzarà els impactes, reptes i dimensió de gènere en el contingut de les propostes.

Des de la UdG comptarem amb la participació de la Dr. Anna Maria Pla Boix, delegada del Rector per la Igualtat de Gènere, qui presentarà les polítiques de gènere a la UdG incloent el 2nd Gender Equality Plan de la UdG.

El passat 2022 la Universitat de Girona va ocupar la 3a posició entre les universitats espanyoles pel que fa a la implicació en el 5è Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, Igualtat de gènere, dins el rànquing THE Impact, que valora la contribució de tots els àmbits universitaris (recerca, docència, transferència, compromís) a l’assoliment dels ODS. Actualment, la UdG ocupa el lloc 24 sent la primera universitat espanyola.

Programa

9h30 Benvinguda institucional, Dr. Maria Pla de Solà Morales, Vicerectora de Recerca i Transferència del Coneixement de la UdG

9h35 Promovent la igualtat de gènere en Horizonte Europa: claus, reptes e impactes esperats, Lydia González, Punt Nacional de Contacte del pilar WIDERA-FECYT

10h30 Preguntes

10h40 Polítiques de gènere a la UdG incloent el GEP de la UdG, Dra. Ana Maria Pla Boix, UdG

11h00Preguntes

11h20 Fi del taller

qui es dirigeix:

• PDI
    • PAS que treballa en la gestió de la recerca (especialment en projectes finançats amb el programa Horizon Europe)

Enllaç per connectar-se. També podeu entrar a la Meva UdG, apartat de Recerca: Suport a ajuts europeus i internacionals  >  Webinaris informatius Horizon Europe  >  Webinaris transversals UdG  >  Taller Gènere 21-06-2023

Vols saber-ne més? Tackling gender equality in Research and Innovation

Aquesta activitat està emmarcada en el projecte Objetivo Horizonte Europa: Redes y puentes para la internacionalización de la I+D+i de la UdG, finançat per l’Agencia Estatal de Investigación (AEI), Convocatoria para la Preparación y Gestión de Proyectos Europeos del año 2022. Código identificativo GPE2022-000999 / AEI / 10.13039/501100011033; concedit per resolució del 16.12.2022.

Activitats relacionades