Investiga > La Recerca en la UdG > Líneas de investigación > Detalle
Ir al contenido (clic en Intro)
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Línia de recerca: Adquisició del llenguatge

En aquesta línia de recerca s’estudia el procés de desenvolupament dels components o nivells del llenguatge, principalment durant les primeres etapes del desenvolupament. L’interès està centrat tant en desenvolupament normal com en les alteracions del llenguatge. Per altra banda, també s’estudia el procés d’adquisició de segones llengües. Els estudis se centren en els processos de transferència lingüística i també en els aspectes cognitius implicats en l'ensenyament-aprenentatge de llengües. La metodologia usada en aquesta línia de recerca és de tipus experimental (estudis d’entrenament) i observacional (recollida i anàlisis de mostres de parla amb el sistema CHILDES), així com anàlisis de les dades obtingudes amb els qüestionaris MacArthur-Bates CDI adaptats al català.

Grups de recerca vinculats

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
5701.08 Llenguatge infantil
6102.05 Patologia del llenguatge (veure 2201.08 i 5701.10)
6104.04 Psicolingüística (veure 5705.07)

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.