Investiga > Divulgación > Noche de la Investigación
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Nit de la Recerca

Dins del programa H2020 de la Comissió Europea

La Nit Europea de la Recerca és un projecte dins del programa H2020 de la Comissió Europea.  Dins d’aquest programa i coincidint amb l’últim divendres del mes de novembre, més de 300 ciutats europees celebren la seva Nit.

L’objectiu principal de la Nit de la Recerca és poder acostar la recerca i els investigadors a la societat en general. D’alguna manera es vol trencar els estereotips dels investigadors, així com promocionar la recerca dins dels més joves per tal de fomentar les vocacions científiques.

Tot i que la Nit Europea de la Recerca com a tal se celebra l’últim divendres de setembre, la gran acollida que té a Catalunya fa que s’allargui durant els dies previs i el cap de setmana. Aquest any, degut a les circumstàncies derivades de la COVID-19, la Nit de la Recerca se celebrarà el 27 de novembre. De fet, es podrà gaudir d’un munt d’activitats durant els quinze dies abans, dins del marc de la Setmana de la Ciència.

La Nit Europea de la Recerca a Catalunya

El projecte EuNightCat: La Nit Europea de la Recerca, té com a objectiu acostar la European Reserachers’ Night a arreu de Catalunya. El projecte, coordinat des de la Càtedra de Cultura Científica i Digital de la Universitat de Girona, consta de cinc nodes d’activitats: Girona, Barcelona, Tarragona, Lleida i Vic. Aquests nodes es troben liderats per la Universitat de Girona, la Universitat de Barcelona i L’ISGlobal, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Lleida i la Universitat de Vic. L’Associació Catalana de Comunicació Científica n’és l’encarregada de la part comunicativa. Tota la programació dels 5 nodes la podeu trobar a la web www.lanitdelarecerca.cat.

Aquesta edició, i degut a la COVID-19, tot seguint les mesures restrictives proposades pel PROCICAT, s’ha procedit a dissenyar un programa d’activitats totalment en línia. El podreu seguir a travest d'aquest enllaç. (Properament programa detallat...)

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Necesarias

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Preferencias

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Analytics

Marketing

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.