Investiga > UdGDivulga > Divulgación y fomento de vocaciones científicas > Noche de la Investigación
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Nit de la Recerca

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment públic dedicat a la divulgació de la ciència.

La Nit Europea de la Recerca se celebra cada any l’últim divendres de setembre en més de 300 ciutats de 30 països de tot Europa. El seu objectiu és apropar la recerca, la innovació i els seus protagonistes, els científics i científiques, a la ciutadania d’una forma planera i divertida. Així, tot tipus de públic, des d’escoles, famílies i canalla fins a joves o adults de totes les edats, podreu conèixer i ser partíceps de la ciència del vostre territori a través de diferents activitats com tallers, xerrades, espectacles, experiments, observacions astronòmiques i jocs.

La Nit Europea de la Recerca a Girona

Al node de Girona, la Nit Europea de la Recerca tindrà lloc el dia 30 de setembre, amb una festa a la Casa de Cultura de Girona! Des de les 5 de la tarda, investigadors de la Universitat de Girona oferiran tallers per explicar la seva recerca de forma que hi puguin participar públics de totes les edats, sobretot els futurs petits recercaires. La festa estarà amenitzada per en Dani Jiménez  , que ens mostrarà com d'espectacular és la ciència, i com la trobem en el nostre dia a dia.

Les activitats de la Nit de la Recerca a Girona començaran el dimecres 28 amb un cicle de 3 dies de xerrades adreçades als instituts a la mateixa Casa de Cultura. Hi podreu trobar “Aigua, essencial en la nostra vida!“, “Robots i humans construint un món millor” i “Quàntica, tot és ciència quàntica!”.

El dijous 29, i en col·laboració amb Fundació La Caixa, en el CaixaForum  de Girona podreu gaudir d’una sessió de microxerrades a partir de 2/4 de 7 de la tarda titulada "Què fa la ciència per tu i per mi?" on els investigadors ens explicaran com la seva recerca ens ajuda en el nostre dia a dia.

La festa dels investigadors continuarà al dissabte dia 1 de octubre a les 5 de la tarda, a on les famílies podran gaudir de tallers portats a terme pels investigadors de la Universitat de Girona a les instal·lacions del CaixaForum de Girona.

Durant la setmana del 30 de setembre es podrà visitar, a la Casa de Cultura, l'exposició  “Científiques catalanes 2.0” , que pretén donar una major visibilitat al paper estratègic de les dones científiques del nostre territori, que es preocupen per comunicar la ciència a fi de contribuir a crear i divulgar rols i models femenins, especialment en els àmbits de les ciències i les enginyeries. Aquest projecte ha estat coordinat pel Grup de Perspectiva de Gènere de l’ACCC, que compta amb més de 20 integrants, totes professionals de la comunicació, la divulgació, i el periodisme, així com la recerca científica

L'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), situat a Monells, ofereix també, el dissabte 1 d'octubre a les 11h, una visita guiada i la xerrada "Vols conèixer la recerca que fem al voltant de la llet?" per tal de donar a conèixer com l’IRTA fa front als diferents reptes científics al voltant de la producció d’aquest aliment.

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.