Grups de recerca > Lectura de la Tesi Doctoral de la Sra. Carme Trull Oliva

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

El passat dimecres 30 de juny de 2021 a les 12:00 h. es va defensar la tesi doctoral titulada “L’empoderament de les persones joves amb mesura de convivència en grup educatiu de medi obert. Anàlisi de la tasca socioeducativa i disseny d’estratègies per a la intervenció en el sistema de justícia juvenil” a càrrec de la Sra. Carme Trull Oliva i dirigida pel Dr. Pere Soler Masó.

Tribunal:

• President: Dr. Xavier Úcar Martínez (UAB)
  • Secretària: Dra. Anna Planas Lladó (UdG)
  • Vocal: Núria Fabra Fres (UB)

L'acte va ser presencial, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. També es va poder seguir per streaming.

Es pot visualitzar l'acte aquí

Resum de la tesi doctoral

El treball indaga en els processos d’empoderament de joves que han complert la mesura judicial de convivència en grup educatiu de medi obert a Catalunya per delictes de violència filioparental, amb l’objectiu de valorar l’impacte de la intervenció socioeducativa en aquests casos.

S’explora el treball, el progrés i l’evolució de les dimensions d’empoderament en les persones joves que compleixen la mesura judicial, així com els factors que afavoreixen o bé dificulten aquest procés. La recerca es porta a terme a partir de la visió i de l’experiència particular de persones joves, de famílies i de professionals de la intervenció educativa.

Els resultats permeten diferenciar tres grans blocs vinculats amb els objectius generals de la recerca: el primer està relacionat amb el desplegament de les dimensions d’empoderament juvenil, el segon amb les potencialitats i limitacions d’aquest procés i el tercer amb orientacions pràctiques que poden afavorir l’empoderament en l’àmbit de la justícia juvenil.

Publicacions derivades de la tesi

Trull, C., i Soler, M. (2021). El empoderamiento de los jóvenes en centros de justicia juvenil: Análisis desde la dimensión colectiva. En F. Añaños, M. García-Vita, i A. Amaro (Coords.). Justicia social, género e intervención socioeducativa. Ediciones Pirámide. ISBN 978-84-368-4450-4 (en premsa)

Trull, C. (2021). The perception of the family regarding the measure for court-ordered living in educational groups in Catalonia. En M. Solà (Ed.), lV Conference of Pre-doctoral Researchers Abstract Book (p. 161-162). Universitat de Girona. ISBN: 978 84 8458 584 8

Trull-Oliva, C., i Soler-Masó, P. (2021). The opinion of young people who have committed violent child-to-parent crimes on factors that enhance and limit youth empowermentChildren and Youth Services Review120(105756), 1-9.

Trull, C., i Soler, P. (2020). El empoderamiento de los jóvenes en centros de justicia juvenil: Análisis desde la dimensión colectiva / The empowerment of young people in juvenile justice centers: Analysis from the collective dimension. En M. del M. García, A. Amaro, R. Burgos, i E. Moles (Coords.). Acción social y educativa para la inclusión y reinserción desde el contexto penitenciario. Libro de Actas del IV Congreso CIASE 2020 (p. 187-188). Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones públicas (Fórum XXI). ISBN: 978-84-09-25843-7

Trull, C., i Soler, P. (2020). El impacto de la medida de convivencia en grupo educativo de justicia juvenil según la opinión de las personas jóvenesRES, Revista de Educación Social30, 157-168.

Trull, C. (2020). Exploring youth empowerment in the field of juvenile justice. En M. Solà (Ed.), lll Conference of Pre-doctoral Researchers Abstract Book (p. 80-81). Universitat de Girona. ISBN: 978 84 8458 573 2

Trull, C. (2019). El empoderamiento en los jóvenes que cumplen la Medida de Convivencia en Grupo Educativo en Cataluña. En J. Longás i J. Vilar (Ed.), La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? Comunicaciones y Conclusiones. Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social (p. 75-78). Ediciones Blanquerna.

Trull, C., i Soler, P. (2019). Revisión de la legislación relativa al sistema de justicia juvenil en clave de educación y empoderamiento. Papeles de Trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano, 15(3), 108-114.