Grups de recerca > Presentació del Nacional del Llibre i la Lectura

Grup de Recerca en Educació Científica i Ambiental

Presentació del Nacional del Llibre i la Lectura

El 18 d’abril de 2024 la Montse Ayats va presentar el Pla Nacional del Llibre i la Lectura a la Universitat de Girona, en una trobada en què van participar agents de la lectura de les comarques gironines de tots els sectors: mestres, autors, editors, bibliotecaris, professionals dels serveis educatius, dinamitzadors de la lectura, llibreters, estudiants. La jornada va posar de relleu la necessitat d’apostar per la biblioteca escolar com una baula imprescindible per fomentar la lectura entre tot l’alumnat, la necessitat de fer recerca sobre els no lectors i la necessitat d'impulsar la lectura en català, variada i de qualitat. Dues iniciatives que permetrien una millora serien reivindicar la lectura com a matèria prioritària en l'educació i, d'altra banda, la creació d'una plataforma que permetés als diferents agents compartir els seus processos, estratègies i recursos.