Grups de recerca > El projecte NANOL celebra la seva segona trobada internacional a Eslovènia

Grup de Recerca en Educació Científica i Ambiental

El projecte NANOL celebra la seva segona trobada internacional a Eslovènia

El passat mes de juny els socis del projecte Nurturing Affinity to Nature through Outdoor Learning in Special Places (NANOL) van trobar-se a Piran (Eslovènia) per discutir la implementació i avaluació d’aquesta iniciativa que cerca fomentar l’aprenentatge fora de l’aula i apropar els escolars de l’educació primària als espais naturals.

El projecte NANOL està finançat en el marc del programa Erasmus + i coordinat per la Universitat de Girona. Compta amb la participació de dues universitats (University of Plymouth del Regne Unit, Universitat de Girona), tres escoles de l’educació primària (École Publique Élémentaire de Lascelle de França, Kintauden koulu de Finlàndia i l’escola Doctor Robert de Camprodon) i quatre equipaments d’educació ambiental (CSOD d’Eslovènia, Accueil et Découverte en Conflent de França, Finland’s Nature Centre Haltia i el Centre d’Educació Ambiental Alt Ter). Els nou socis treballen conjuntament per desenvolupar marcs conceptuals, propostes pedagògiques i materials didàctics per fomentar una millor relació entre escola i entorn natural i promoure la implicació de l’alumnat escolar amb el seu territori proper.

Les tres fases del projecte són:

1) Curs acadèmic 2017/18: fase de formació de mestres i creació de propostes. Mestres d’escoles i educadors de l’àmbit no formal treballen conjuntament per crear propostes i materials educatius relacionats amb el coneixement de l’entorn natural.

2) Curs acadèmic 2018/19: fase d’aplicació i avaluació. Es duen a la pràctica les propostes creades el curs anterior, s’avaluen i es fan propostes de millora.

3) Del mes de setembre del 2019 al març del 2020: es comparteixen els resultats i conclusions de les diferents pràctiques dutes a terme en els diferents contextos. Publicació en accés lliure dels resultats i recomanacions per dur a terme experiències innovadores i exitoses de l’aprenentatge a l’aire lliure a la natura amb escolars de l’educació primària.