Grups de recerca > Publicació en el dossier "Els efectes del canvi climàtic" de la Revista de Girona

Grup de Recerca en Física Ambiental

Josep Calbó, membre del grup de recerca en Física Ambiental, ha contribuit en un dossier titulat "Els efectes del canvi climàtic", publicat per la Revista de Girona, que inclou articles sobre el canvi climàtic a les comarques gironines. Aquesta publicació està adreçada al públic general.

L'investigador principal del grup, Josep Calbó, treballa en dues línies de recerca: “Núvols, radiació a l'atmosfera i clima” i “Canvi climàtic: evidències i processos físics”. En el marc d'aquesta darrera línia, el Dr. Calbó ha contribuït en un dossier titulat "Els efectes del canvi climàtic", publicat per la Revista de Girona, que inclou articles sobre el canvi climàtic a les comarques gironines i està adreçat al públic general.

El context del dossier és que en aquests inicis de segle XXI, la preocupació pels impactes ja observats del canvi climàtic i, sobretot, pels que ens afectaran a partir d'’ara, s'’ha convertit en un problema no només científic, sinó també social, econòmic i polític. Les terres gironines no són alienes al canvi climàtic i els seus efectes. Des del món científic i des de les administracions gironines també ha aparegut aquesta necessitat per l’'estudi i l’'acció a fi d’'incorporar actuacions de mitigació i adaptació al canvi climàtic en l’'àmbit local i regional. De tot plegat, n’'estan resultant nous coneixements i polítiques que s'han volgut recollir en aquest dossier.