Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials > Estudiants de la Universitat de Girona han estat premiats a la 29a edició de l’Euroweek

Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Curs 2023-24

Cinc estudiants de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona van participar en l'Euroweek 2024, celebrat a la Universitat de Mälardalen a Västerås, Suècia, del 22 al 26 d'abril (https://www.primenetworking.eu/euroweek-2024/).

Enguany, els dos projectes liderats per la Universitat de Girona han guanyat 3 dels 7 premis en competició. L’equip en el qual participaven Ainhoa Danoz i Aniol Riera, estudiants d'Administració i Direcció d'Empreses i de la doble titulació d'Administració i Direcció d'Empreses i Economia respectivament, juntament amb el seu tutor Joan Solé, ha estat guardonat amb el primer premi al millor article. D’altra banda, la UdG també ha aconseguit un segon premi al millor article i el premi a la millor presentació del track 3, amb l’equip de Jordi López, acompanyat per la seva tutora Àngels Xabadia.

Els i les estudiants de la UdG han participat en equips internacionals i interdisciplinaris. Els projectes en què la UdG ha col·laborat pretenien analitzar l'impacte ambiental de la indústria tèxtil i proposar una solució innovadora i sostenible per reduir-lo; investigar la conscienciació sobre la resistència als antibiòtics i les preferències dels consumidors respecte als productes càrnics lliures d'antibiòtics; així com reduir el malbaratament alimentari mitjançant un aparell per fer sopa.

A banda, Arnau Güibes, estudiant de la UdG que actualment es troba fent un Erasmus a Suècia, ha format part de l'equip guanyador d’un segon premi al millor article, representant la Universitat de Mälardalen.

L'Euroweek és una iniciativa que s'organitza anualment en el marc de la Xarxa PRIME-Networking. Té com a finalitat desenvolupar recerca en un entorn internacional i millorar les competències de les persones que desenvolupen els projectes. El tema de l'edició d'enguany ha estat "Dilemes en la transició cap a un futur sostenible" i ha reunit més de 80 estudiants i 50 professors de 17 institucions diferents, amb la presentació de 15 projectes que aborden reptes crucials per a la sostenibilitat global.