Càtedres de la UdG > Participem a la XVI Jornada Catalana de Voluntariat i Salut: ‘El final de la vida és vida’

Càtedra de Promoció de la Salut

El dret a la mort digna, el dol i la cura seran els eixos centrals de l’acte que organitza la FCVS a la Universitat de Girona els pròxims 12 i 13 de novembre

La Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) organitza la XVI Jornada Catalana de Voluntariat i Salut sota el títol ‘El final de la vida és vida’ els pròxims 12 i 13 de novembre a la Facultat d’Infermeria i Medicina de la Universitat de Girona (UdG). La Jornada girarà entorn del paper del voluntariat en l’acompanyament en el final de la vida i el dol, i en la garantia del dret a una mort digna. L’acte se celebrarà en un format mixt que permetrà l’assistència presencial, el seguiment en streaming i la participació virtual.

La Jornada tindrà lloc durant els matins del 12 i 13 de novembre en un format que combinarà l’assistència presencial, l’streaming i la virtualitat.

El divendres 12 de novembre la Jornada se celebrarà presencialment a la Sala d’actes de la Facultat de Medicina i Infermeria de la UdG. Després de la benvinguda institucional, donarà el tret de sortida la ponència ‘El final de la vida és vida’ a càrrec de la directora de l’Institut Borja de Bioètica i pediatra de la Unitat de Dol de l’hospital Sant Joan de Déu Terres de Lleida, Montse Esquerda.

A continuació, s’obrirà una taula rodona de programes de voluntariat que s’endinsarà en els aspectes més concrets del rol del voluntariat en salut en l’etapa de final de vida i d’acompanyament del dol. Tot seguit, se celebrarà un diàleg interdisciplinari on cada ponent compartirà la seva experiència i es reflexionarà sobre com construir un model de cura transversal on el voluntariat es col·loqui com agent complementari i necessari.

Tots aquests actes del dia 12 de novembre es podran seguir també per streaming.

Durant el matí del dissabte 13 de novembre hi haurà diferents tallers presencials i virtuals:

• Recursos pràctics per afrontar la conversa en el final de vida
  • La presència, la compassió i la transcendència en l’acompanyament
  • Eines d’acompanyament emocional i espiritual laic al final de la vida
  • El dol d’infants i adolescents

Més informació