Càtedres de la UdG > L'OEIAC representat al Comitè d'Ètica de les Dades de la Generalitat de Catalunya

Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

El Comitè d'Ètica de les Dades és un òrgan pioner que reforça el compromís de la Direcció General d’Administració Digital en la promoció de l'ètica i l'equitat en l'ús de les dades i un instrument de la Generalitat de Catalunya per avançar cap a la governança responsable de les dades.

El passat 24 d'octubre va tenir lloc la primera reunió de constitució del Comitè d’Ètica de les Dades amb la presidència de Núria Espuny, directora general d’Administració Digital. Es tracta d’un òrgan pioner perquè per primer cop es vincula l’ètica a la governança de les dades amb l'objectiu de concretar directrius i orientacions per fer servir les dades de l’administració pública amb una perspectiva ètica.

El director de l'OEIAC, Albert Sabater, forma part d'aquest comitè conjuntament amb d'altres professionals en l'àmbit de l'ètica i les dades com la Dra. Karina Gibert i la Sra. Judit Membives. A més, formen part del Comitè representants de tots els departaments de la Generalitat i entitats del sector públic com l'Idescat, el CTTI, el CAOC i l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya. El Comitè d’Ètica de les Dades forma part de la Xarxa de Comitès d’Ètica de Catalunya que cerca millorar, impulsar i consolidar la cultura ètica i d’integritat a l’Administració pública catalana.

Aquest espai, de caràcter consultiu i transversal que està al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, té els següents objectius:

•  Garantir un espai de reflexió ètica en el desplegament del Model de govern de les dades.
  • Generar coneixement i sensibilitzar en l’ús i l'ètica de les dades.
  • Desplegar usos avançats de les dades i generar bones pràctiques i actitud per orientar el desenvolupament de l'Administració digital.

La constitució del Comitè d’ètica, que forma part de la Xarxa de Comitès d'Ètica de Catalunya, significa un avenç significatiu en la consolidació d'aquesta visió, posant l'ètica al cor de la governança digital per assegurar que els serveis públics que ofereix l’administració pública siguin responsables i equitatius.