Càtedres de la UdG > Obertes les inscripcions als seminaris virtuals d'avaluació ètica de dades i sistemes d'IA

Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

L'OEIAC organitza dos seminaris virtuals els dies 27 i 28 d'abril pels sectors públic i privat respectivament d’introducció i capacitació tècnica basats en el treball “Principis, Indicadors i Observables (PIO): Una proposta general d’avaluació de dades i sistemes d’intel·ligència artificial” per avançar en la utilització de checklists d’autoavaluació com un dels passos per millorar el desenvolupament, implantació i ús ètic de la IA.

Introducció i objectius

Mentre les organitzacions del sector públic i privat segueixen invertint quantitats importants de recursos per adoptar sistemes d’intel·ligència artificial de forma generalitzada, encara queda molta feina per fer per augmentar les oportunitats i abordar els reptes que això suposa sense una posada en pràctica de principis ètics i mecanismes de responsabilitat.

Amb l’objectiu general de demostrar que és possible avançar en aquesta direcció, l'Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya (OEIAC) organitza dos seminaris en línia els dies 27 i 28 d'abril per oferir una introducció i capacitació tècnica a la seva proposta general d’avaluació ètica de dades i sistemes d’intel·ligència artificial mitjançant el seu model PIO (Principis, Indicadors i Observables). Aquest model, que es fonamenta en 7 principis ètics fonamentals (la transparència i explicabilitat; la justícia i equitat; la seguretat i no maleficència; la responsabilitat i rendició de comptes; la privacitat; l'autonomia; i la sostenibilitat), ha estat desenvolupat a través d'una revisió acadèmica i tècnica d'implementació de principis i metodologies de checklists relacionades amb l'ús ètic de la IA.

Els objectius específics d'aquestes dues sessions són:

• Sensibilitzar i proporcionar als diferents agents que utilitzen dades i sistemes d'intel·ligència artificial, una sèrie de principis fonamentals sobre els quals reflexionar i una manera d'avançar a través d'una proposta d'autoavaluació.
  • Contribuir a un debat més ampli sobre la importància d'incorporar principis ètics i d'impacte social associats al desenvolupament i implementació de la intel·ligència artificial.
  • Realitzar una demostració de capacitació tècnica d’autoavalaució de dades i sistemes d’intel·ligència artificial mitjançant el model PIO de l’OEIAC.

El model PIO de l'OEIAC estarà disponible a través d'una plataforma digital web després dels seminaris, i oferirà dues opcions per a les organitzacions: una autoavaluació ràpida de posició i una autoavaluació de posició completa amb recomanacions. Totes dues avaluacions (ràpida i completa) han de servir per tal de conèixer com i fins a quin punt les organitzacions han pres consideració dels 7 principis ètics.

Dia 27 d’abril de 11h a 12:30h (format virtual via Zoom) pel sector públic.

Dia 28 d’abril de 11h a 12:30h (format virtual via Zoom) pel sector privat.

11:00 h | Presentació per part de les entitats organitzadores

11:15 h | Els checklists d’autoavaluació. Alicia de Manuel, OEIAC

11:25 h | El model PIO de l’OEIAC. Albert Sabater, OEIAC

12:00 h | Breu introducció pràctica. Albert Sabater i Alicia de Manuel, OEIAC

12:15 h | Q&A

12:30 h | Cloenda

Els dos seminaris són gratuïts però cal inscriure's prèviament.

INSCRIPCIONS

Per tal d’assistir-hi, només cal que ompliu aquest formulari d'inscripció, o si ho preferiu també podeu enviar una expressió d’interès amb els vostres detalls de contacte (nom, cognoms i entitat) amb el tema “Participació seminari avaluació OEIAC” a la següent adreça de correu electrònic: suport.oeiac@udg.edu

Un cop rebuda la vostra sol·licitud, us enviarem un enllaç de Zoom per poder connectar el dia 27/28 d'abril segons la vostra sol·licitud.