Càtedres de la UdG > Fons de fotografies

Càtedra d’Estudis del Suro

La Càtedra d’Estudis del Suro ha portat a terme una recerca de fotografies relacionades amb diferents aspectes dels processos d’extracció del suro, de la pela (o la lleva) i de la fabricació de taps. Diferents sèries d’autors diversos amb diferents projeccions territorials, especialment centrades en la comarca de l’Alt Empordà, en municipis com Agullana, La Jonquera o Maçanet de Cabrenys.

Les imatges mostren fàbriques de taps d’entre finals de segle XIX i inicis del XX, així com les feines de llevar el suro, amb imatges històriques i altres de més actuals. En conjunt és l’inici d’una recerca documental sobre un patrimoni fotogràfic que té molt valor per a la conservació de la memòria etnogràfica, econòmica, cultural, urbanística i paisatgística a l’entorn del món del suro.