Campus Alimentació > Treball en xarxa per innovar en el sector pesquer

Campus Alimentació i Gastronomia

Treball en xarxa per innovar en el sector pesquer

El Campus Alimentació i Gastronomia de la UdG participa en la jornada “Catalunya i els seus recursos pesquers: innovació, sostenibilitat i consum de proximitat”.

El passat 19 de juny es va celebrar al Museu de la Pesca de Palamós la jornada “Catalunya i els seus recursos pesquers: innovació, sostenibilitat i consum de proximitat”, un esdeveniment organitzat per la Fundació Girona Regió del Coneixement – Campus Alimentació i Gastronomia, la Càtedra d’Estudis Marítims de la UdG i la Unió de Consumidors de Catalunya amb l’objectiu d'identificar reptes i necessitats del sector pesquer i promoure iniciatives de col·laboració basades en la transferència de coneixement i la innovació.

Durant la jornada es van esmentar els principals reptes del sector i que es poden localitzar en les diferents baules de la cadena. Així per exemple, es van posar de relleu els reptes provocats per el canvi climàtic, per el canvi en els hàbits de consum, per la distribució i la traçabilitat del producte, per la valorització de les espècies de baix valor i poc conegudes o per la sensibilització i la divulgació del consum de proximitat.

Aquest esdeveniment fou una excel·lent oportunitat per crear un espai de relació entre els agents innovadors que participen en la cadena de valor del sector pesquer, des de la producció a la comercialització pesquera i aqüícola. Durant la jornada es feu evident que investigadors, professionals, confraries, empreses, administració pública i altres entitats persegueixen un mateix objectiu: aconseguir un desenvolupament sostenible de la pesca, l’aqüicultura i de totes les activitats relacionades.