Campus Alimentació > La sostenibilitat i la innovació, eixos de la participació de les empreses catalanes a la Seafood Ex

Campus Alimentació i Gastronomia

40 empreses catalanes participen a la fira Seafood Expo Global, 20 de les quals sota la marca de “Catalunya, on el peix és cultura”, que organitza el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de Prodeca.

Catalunya es va convertir del 25 al 27 d’abril en l’aparador mundial dels productes del mar, amb la celebració, per segon any a Barcelona, de la fira Seafood Expo Global, el principal saló en l’àmbit internacional dedicat al sector del peix.

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, amb el cofinançament del Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP), participa amb el Catalonia HUB, que va ser el punt de trobada del conjunt de la cadena pesquera catalana. Durant els tres dies de la fira s’hidesenvoluparan una desena de ponències i presentacions gastronòmiques amb la sostenibilitat, la governança i el futur del sector com a eixos temàtics. Enguany el producte de proximitat i la cuina en directe també van ser protagonistes al Catalonia HUB amb l’organització de diversos showcookings per donar a conèixer el patrimoni gastronòmic del litoral català.

Acte institucional del Govern de Catalunya Benvinguda a la Seafood Expo Global 2023

Dimecres 26 es va celebrar l’acte institucional de benvinguda al pavelló Catalonia HUB Durant la seva participació, la consellera va visitar diverses empreses catalanes presents a la fira. A l’edició d’enguany de la Seafood Expo Global hi van participar 40 empreses i entitats catalanes vinculades al sector del peix i marisc, 20 de les quals ho fan a sota la marca agroalimentària “Catalunya, on el peix és cultura”, els estands organitzats per PRODECA, amb l’objectiu de donar suport a la seva tasca de comercialització exterior i posicionament internacional.

Font: Generalitat de Catalunya