Viu la UdG

Com actuar en cas d'accident

1. Accident escolar

S’entén per accident escolar tota lesió corporal que pateixi l’assegurat en motiu d’activitats directament o indirectament relacionades amb la seva condició d’estudiant, incloent-hi les esportives, assemblees, viatges d’estudis, de pràctiques o de fi de carrera i similars, sempre que aquestes hagin estat organitzades o autoritzades per les autoritats acadèmiques dels centres docents.

En relació amb les activitats esportives, es considerà accident escolar les lesions amb motiu de la participació de l’estudiant en campionats, en lligues internes, així com en els seus respectius entrenaments, sempre que l’alumne formi part d’un dels equips de la mateixa universitat.

Les pràctiques que realitzin els estudiants en empreses o institucions externes a la UdG, així com les sortides per motius acadèmics fora de l’àmbit de la UdG, estan cobertes per l’assegurança escolar, sempre que es tractin de pràctiques o de sortides autoritzades per un centre docent. Els estudiants que realitzin pràctiques o sortides autoritzades fora de l’àmbit de la UdG i que no estiguin cobertes per l’assegurança escolar, perquè són més grans de 28 anys, hauran d’estar subscrits a un altre sistema d’assegurança pública o privada.

2. Trasllat al centre d'atenció sanitària

En cas de necessitar assistència sanitària urgent, derivada d’un accident escolar, el transport es pot fer tant en ambulància com en taxi, però considerant els punts següents:

1. L’estudiant únicament ha de ser beneficiari de l’assegurança escolar. Això vol dir que en el moment de l’accident no estigui d’alta en cap altre règim de la Seguretat Social (encara que sigui per un treball a temps parcial) perquè aleshores l’assistència mèdica i farmacèutica l’hauria de rebre per la Seguretat Social.
  2. L’estudiant únicament ha de ser beneficiari de l’assegurança escolar. Això vol dir que en el moment de l’accident no estigui d’alta en cap altre règim de la Seguretat Social (encara que sigui per un treball a temps parcial) perquè aleshores l’assistència mèdica i farmacèutica l’hauria de rebre per la Seguretat Social.
  3. Només s’abona el desplaçament des del centre universitari al centre sanitari que l’atén. No hi ha viatge de retorn.
  4. El tràmit a fer és: l’estudiant abona la factura de l’ambulància o del taxi i després l’ha de presentar a l’INSS, juntament amb la sol·licitud de l’accident i la resta de documentació.

3. Atenció sanitària pública o privada

Els estudiants que pateixin un accident escolar, beneficiaris tant de l’assegurança escolar, com de la cartilla sanitària del pare/mare o pròpia, poden ser atesos en qualsevol centre públic (ambulatori/hospital), però també poden optar per ser atesos en el centre privat que desitgin. En el cas de triar aquesta segona opció (centre privat), l’assegurança escolar abonarà les factures segons les seves pròpies tarifes i, per tant, seran a càrrec de l’estudiant les possibles diferències. Tanmateix, en els casos d’assistència urgent, degudament justificada, en els quals s’hagi optat per anar a un centre privat, es pagarà a l’estudiant la totalitat de les despeses generades a la primera visita, i les següents es liquidaran d’acord amb les tarifes de l’assegurança escolar.

Les sol·licituds de les prestacions que es derivin de l’assistència en centres privats hauran de ser gestionades pels alumnes o pel mateix centre educatiu i presentades a les Oficines d’Atenció i Informació de l’INSS.

4. Sol·licitud de prestació

Les sol·licituds s’han de presentar a qualsevol de les agències o Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS) de la Direcció Provincial de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). El CAISS de Girona es troba al c/ Santa Eugènia, 40 baixos, tel. 872 08 25 10, fax 872 08 25 01.

Documentació que cal presentar per sol·licitar les prestacions:

• Formulari de sol·licitud de prestació de l’assegurança escolar , emplenat i signat. Aquest formulari també es pot demanar a la secretaria acadèmica del centre docent o bé a l’INSS.
  • DNI o llibre de família.
  • Targeta d’estudiant extracomunitari (els estudiants estrangers).
  • Full de matrícula (caldrà que hi figuri l’any acadèmic, les assignatures matriculades i l’abonament de la quota de l’assegurança escolar)
  • Altra documentació especifica (informes mèdics...)
  • Número d'identificació d'estranger (estudiants comunitaris)

Per a més informació consulteu el web de l’INSS (Prestacions de l’Assegurança Escolar ), truqueu al telèfon gratuït 901 16 65 65 o adreceu-vos al CAISS més pròxim al vostre domicili.

Centre públic d’assistència sanitària

Hospital Josep Trueta. Servei d’urgències. Carretera de França, s/n. 17007 Girona. Tel. 972 94 02 80 / 972 94 02 81.

Ambulàncies

Urgències: Tel. 061. Policia Municipal: Tel. 092. Creu Roja: Tel. 972 22 22 22 / 972 22 25 15. CTSC: Tel. 972 41 00 10.