Setmana de la Ciència

La UdG acosta la recerca a més de 2.000 persones durant la Setmana de la Ciència

Investigadors i investigadores de la Universitat de Girona (UdG) han organitzat o participat en 29 activitats de divulgació científica en el marc de la 23a edició de la  Setmana de la Ciència, que ha tingut lloc del 9 al 18 de novembre coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Investigació. Més de 2.000 persones han participat en exposicions, seminaris, cicles de conferències, taules rodones, jocs, tallers, xerrades a centres de secundària i visites guiades.

Els temes centrals de la Setmana de la Ciència d’aquest any han girat a l’entorn del patrimoni cultural, amb motiu de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; a la figura i l’obra de Pompeu Fabra, en els 150 anys del naixement d’aquest lingüista i gramàtic català; i, a la figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, quan se celebra el centenari del seu naixement.

Activitats de divulgació

Les activitats de divulgació han aplegat unes 1.500 persones en diferents municipis del territori gironí: Besalú, Bescanó, Celrà, Fornells de la Selva, Girona, Llagostera, Salt, Sant Gregori, Santa Coloma de Farners, Vilablareix i Vilobí d’Onyar. Una de les activitats amb més afluència de públic ha estat la conferència "Volcans de pel·lícula. El rigor científic en el cinema de catàstrofes", a càrrec de l’investigador del grup de recerca en Geologia i Cartografia Ambiental de la UdG, David Brusi, a l’Auditori de Santa Coloma de Farners.

Ciència a secundària

Científics i científiques de la UdG han explicat la seva recerca a centres de secundària del Gironès: institut de Vilablareix, institut de Celrà, instituts Vallvera i Salvador Espriu de Salt, institut de Llagostera, institut Vall de Llémena de Sant Gregori, institut Miquela de Bescanó i els instituts Ermessenda, Vicens Vives, Sobrequés, Montilivi i Narcís Xifra de la ciutat de Girona.

Cap a 500 alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat han pogut escoltar experts de la UdG que han procurat despertar i potenciar el seu interès cap a la ciència i la tecnologia. Les xerrades han tractat qüestions com la intel·ligència artificial, la química, la pseudociència i la robòtica submarina.

LA CIÈNCIA EN 1ª PERSONA

Amb l'objectiu fonamental de despertar i potenciar l'interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi)  promou en el marc de la Setmana de la Ciència, l’activitat "La ciència en primera persona” que consisteix en xerrades-col·loquis a càrrec de persones dedicades a la investigació, amb l’objectiu d'aproximar la seva tasca a estudiants de 4t d'ESO i de Batxillerat, tant des del vessant científic com des de l’humà. Els investigadors de la Universitat de Girona que hi participaran són:

Accés als investigadors