Investiga > UdGDivulga > Divulgación y fomento de vocaciones científicas > Semana de la Ciencia
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Setmana de la Ciència

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a Setmana de la Ciència.

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!

+ info a la pàgina web

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

Amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de l'Economia Creativa per al Desenvolupament Sostenible, de l’Any internacional de les Fruites i Verdures, de l’Any Europeu del Ferrocarril i del Centenari de Naixement del Servei Meteorològic de Catalunya, enguany la Setmana de la Ciència se centrarà en el tema de la sostenibilitat.

Altres temes de rellevància que s’emmarquen dins l’SC21 són:

• 150 anys del naixement de Josep Maria Fuset i Tubià, biòleg i polític.
  • 100 anys del naixement de Teresa Juvé i Acero, escriptora, pedagoga i mestra.
  • 100 anys del naixement de Joan Triadú i Font, mestre, pedagog, crític literari, escriptor, traductor, defensor de la llengua catalana i activista cultural.
  • L'any 2021 coincideixen dues fites clau en l'evolució de la microscòpia a la nanoescala: el 90è aniversari del primer microscopi electrònic i el 40è aniversari del primer microscopi de Sonda Pròxima, el microscopi STM. L'STM, juntament amb el microscopi AFM descobert fa tot just 35 anys, també van ser els primers a possibilitar la manipulació de la matèria a escala atòmica i donar pas a la revolució nanotecnològica.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) que compta amb el suport de nombroses institucions i entitats en l’àmbit de la recerca i de la disseminació de la ciència i la tecnologia.

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.