Internacional

Ajuts ERASMUS+ d'estudis a estats membres de la Unió Europea i tercers països associats al programa (TPAP) KA131

ATENCIÓ: la informació següent és vàlida per al curs 2023-2024.

(Veure resolució i bases dels ajuts de data 30/05/2023)

Els estudiants amb una plaça de mobilitat ERASMUS+ d'estudis atorgada i acceptada a la Convocatòria de Mobilitat Internacional d'estudis de Grau i Màster 23/24 són susceptibles d'aconseguir un ajut econòmic provinent de la Unió Europea (SEPIE); no cal fer una sol·licitud específica d'aquest ajut.

Per aquesta convocatòria 2023/24, els participants rebran un ajut per a un màxim de 5 mesos.

La Universitat de Girona es reserva el dret d’atorgar finançament addicional a aquells participants que a l’Annex 2 de la resolució dels ajuts tinguin una mobilitat prevista de tot el curs, si al final de la convocatòria es disposés de fons sobrants. Aquesta possibilitat no aplica a participants amb estades previstes de només un semestre.

Cal subratllar que només es podrà rebre ajut si el participant es desplaça físicament al país de la universitat de destí i hi resideix durant un mínim de 3 mesos. No es podrà rebre ajut per estades físiques al destí menors de 3 mesos o per estades virtuals sense desplaçament al destí.

El càlcul final de l’import de l’ajut es confirmarà a la finalització de l’estada, per les dates de l’estada física que constin al certificat d'estada que haurà emplenat i signat la universitat de destí, que es considerarà l’estada física real del participant i per tant, l’estada finalment subvencionable, sempre segons allò establert a la clàusula 3.3 de les bases de la resolució.

L’import de la beca l’ha establert la UE en funció dels tres grups de països de destinació classificats segons el seu nivell de vida:

GRUP I: Països amb el nivell de vida més alt Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega i Suècia. 310€/mes
GRUP II: Països amb el nivell de vida mitjà Alemanya, Austria, Bèlgica, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos, Portugal i Xipre. 260€/mes
GRUP III: països amb el nivell de vida més baix Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Macedònia del Nord, Polònia, República Txeca, Romania, Sèrbia i Turquia. 210€/mes

A part, aquells estudiants que el curs anterior a la mobilitat hagin estat beneficiaris de la beca general del MECD o bé que hagin acreditat una discapacitat igual o superior al 33% i constin al registre de la Unitat de Compromís social de la UdG, el Programa Erasmus+ els considera com a participants amb Menys Oportunitats i tenen un increment de 250€/mes en l'ajut corresponent, segons les condicions indicades al punt 3.3 de les bases.

Aquests ajuts els gestiona la UdG i un cop disposi dels fons, informarà directament als estudiants que hagin obtingut i acceptat una plaça Erasmus+ confirmant l'import de l'ajut atorgat.

Per al pagament d'aquest ajut l'estudiant haurà de realitzar una sèrie de tràmits del programa ERASMUS+ d'Estudis de Grau i Master a Països Europeus .

Un cop justificat l'inici de l'estada, l'estudiant rebrà un primer pagament corresponent al 70% del total de l'ajut que consta al Convenio de Subvención. Al final de l'estada es recalcularà l'import de l'ajut i es farà el pagament restant d'ajut quan correspongui.