Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Seminari de recerca de l'ILCC

2009-

Nascut el 2009, el Seminari de recerca de l'ILCC es una activitat acadèmica anual, que consisteix en diverses sessions de debat i reflexió impartides per membres de l'ILCC o ponents convidats, al voltant dels temes sobre els quals l'ILCC desenvolupa la seva recerca.

17 de juny - 'Literatura contemporània i Humanitats Digitals', amb Santiago Pérez Isasi (Centro de Estudos Comparatistas, U. Lisboa): “La experiencia de creación del Mapa Digital de las Relaciones Literarias Ibéricas: luces y sombras" i Fatiha Idmhand / Solene Labbé (Centre de Recherches Latino-Américaines Archivos, U. Poitiers): “Usar mapas para explorar un archivo epistolar”.

3 de juny - Francesca Alemanno (U. Basilicata): 'Immaginare l’Europa. Visioni da una prospettiva migrante'

15 de novembre - Peter Bush: "Translating Josep Pla into English: The Challenges"

5 d'abril - A. Rossich, V. Zaragoza, E. Miralles i P. Valsalobre: "Novetats en la literatura de l'Edat Moderna"

8 de març - "Eugeni d'Ors i el poder. Relectures de Xènius des del món actual", amb la intervenció d'Andreu Navarra, filòleg i biògraf d'Eugeni d'Ors; Lucila Mallart, historiadora (UPF); Maximiliano Fuentes, historiador (UdG) i Cristina Masanés, escriptora i crítica d'art.

25 de gener - Arturo Larcati (Università di Verona): "Stefan Zweig e la guerra di Spagna (con particolare riferimento alla Catalogna)".

15 de juny - "La construcció literària de la imatge de Barcelona" amb Sharon G. Feldman (Universitat de Richmond): "Cap a un nou cosmopolitisme al teatre català", Edgar Illas (Universitat de Bloomington): "Barcelona a la literatura catalana i castellana: una guerra soterrada?" i Mary Ann Newman (Institut Ramon Llull): "Vida privada de Josep Maria de Segarra: la gran novel·la sobre Barcelona?". Modera Margarida Casacuberta (ILCC - UdG).

2 de març - Jesús Revelles (UIB): "Josep Pla i Portugal. Mètodes, objectius i motivació d’una recerca".

11 de maig - Albert Rossich (ILCC - UdG): "Un panegíric en vers de 1604 a la recerca d'autor".

19 d'octubre - Ruth Harvey (Royal Holloway University): "'Courts and poets': Troubadours et juristes"revisited".

15 de setembre - Camilla Talfani (Université Toulouse - Jean Jaurès): "Reflexió sobre la scripta dels cançoners trobadorescos i les possibles fonts comunes dels cançoners R i Sg".

9 de juny - "L'edició crítica electrònica en la filologia catalana: estat de la qüestió i presentació de casos". Amb la participació de Joan Ramon Veny (Universitat de Lleida): "Arxius literaris i edicions crítiques on line. El projecte Ècdosi"; Sadurní Martí (Universitat de Girona): "La biblioteca digital de Narpan" i Marc Sogues i Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "L'edició crítica electrònica de l'obra completa de Francesc Fontanella".

26 de maig - Sadurní Martí (ILCC - UdG): "La Sibil·la, entre Occitània i Catalunya: problemes de llengua i de transmissió textual".

7 d'abril - Lídia Carol (U. de Verona): "Obstacles i dificultats en l'anàlisi de Fortuny de Pere Gimferrer: a la recerca de les fonts (perdudes)".

3 de març - Marco Grimaldi (La Sapienza - Università di Roma): "I trovatori in Italia".

16 de febrer - Isabel Turull (La Sapienza - Università di Roma): "Riba i Crexells: conseqüències d'una amistat estroncada" (Seminari de recerca de l'ILCC, en col·laboració amb la Càtedra Ferrater Mora).

27 de gener - Gaston Gilabert (UB): "Recursos poètico-musicals del teatre barroc català".

22 d'octubre - Agostino Bistarelli: "Le ‘scritture dell’esilio’: militari ed intellettuali italiani in Catalogna durante il “Trienio liberal”.

4 de juny - Narcís Figueras (UOC): "Francesc Calça: una disputatio retòrica sobre els orígens".

14 de maig - Albert Rossich i Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "Sobre la magnitud del replegament cultural i literari de la segona meitat del Cinccents a Catalunya".

16 d'abril - Nicolò Messina (Universitat de Girona): "Materiali e strumenti per un'edizione criticogenetica di testi letterari contemporanei".

23 de març - Hans Ulrich Gumbrecht (Stanford University): "Per què hem de retornar als clàssics?".

19 de març - Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "Poesia barroca i art universal. Punts d'encontre".

12 de març - Xavier Lamuela (Universitat de Girona): "Institucions socials i institució de les llengües".

19 de febrer - Leonardo Francalanci (Universitat de Girona): "Qüestions al voltant del comentari de Bernardo Ilicino als Triumphi de Petrarca" i Clara VILARRASA (Universitat de Girona): "Problemes i mètodes d'una tesi doctoral. El cas de Carles Grandó".

22 de gener - Jordi Cornellà (Bangor University, UK): "Tradició, censura i represa als anys 60: un nou marc interpretatiu per a la política cultural del règim franquista".

15 de gener - Mari Jose Olaziregi (Universitat del País Basc): "Narrativa vasca actual, entre la memoria y el deseo".

Escull quins tipus de galetes acceptes que el web de la Universitat de Girona pugui guardar en el teu navegador.

Les imprescindibles per facilitar la vostra connexió. No hi ha opció d'inhabilitar-les, atès que són les necessàries pel funcionament del lloc web.

Permeten recordar les vostres opcions (per exemple llengua o regió des de la qual accediu), per tal de proporcionar-vos serveis avançats.

Per a oferir continguts publicitaris relacionats amb els interessos de l'usuari, bé directament, bé per mitjà de tercers (“adservers”). Cal activar-les si vols veure els vídeos de Youtube incrustats en el web de la Universitat de Girona.