Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
UdG 30 anys
Tancar

Institut de Dret Privat Europeu i Comparat

Jornades de Dret Català a Tossa

Des de 1982

VINT-I-UNENES JORNADES DE DRET CATALÀ A TOSSA.

La vint-i-unena edició de les Jornades de Dret Català a Tossa tindrà lloc els dies 23 i 24 de setembre de 2021 i estarà dedicada al tema "Compra-venda, arrendaments i noves modalitats d'ús temporal de béns".

Enguany es commemora els 40 anys de Jornades de Dret català a Tossa i per això la sessió inaugural anirà a càrrec del l’Excm. Sr. José Antonio Xiol Ríos, que s'aproximarà a la competència en matèria civil i en particular a la delimitació constitucional de les bases de les obligacions contractuals.

En el primer bloc de ponències, el tema principal seran els reptes que representa per la nova regulació del Llibre sisè  del Codi civil de Catalunya la necessària transposició de les recents directives europees 770 i 771/2019, i també els problemes que comporta la parcial inconstitucionalitat del règim registral de la condició resolutòria en la compra-venda immobiliària. El segon bloc es destinarà a l'arrendament de béns en general, amb la vista posada en els principis europeus en el tema i en els treballs pregeslitaius ja molt avançats en la Comissió de codificació de Catalunya. En el bloc de divendres l'atenció se centrarà en un tema de gran actualitat i interès social, que és l'arrendament de finques urbanes, amb una ponència dedicada al lloguer d'habitatge permanent, i una altra que abordarà el Decret-llei sobre lloguer social i altres normes en aquest àmbit tan complex. Finalment, la ponència del darrer bloc es destinarà a tractar el lloguer d'immobles urbans per altres usos.

Com a novetat aquesta edició inclou tres taules rodones sobre temes candents de l'arrendament de béns mobles i immobles, on participaran agents socials i experts d'àmbits molt diferents, més enllà dels estrictament jurídics.

Us hi esperem!

Us podeu descarregar el tríptic formatiu per inscriure-us aquí.

Trajectòria i contingut

Des de 1982, i ininterrompudament durant gairebé quaranta anys, les Jornades de Dret català a Tossa han estat el fòrum on el treball de recerca acadèmica ha confluït amb la visió pràctica dels professionals del dret per incidir sobre el desenvolupament del nou Dret civil català, amb visió de passat, present i futur. Al llarg de vint edicions s’hi han tractat tots els grans temes, des de les qüestions bàsiques de la competència en matèria civil fins al dret successori i l’europeïtzació del dret privat, passant pel dret immobiliari o la renovació del dret de família. Les darreres Jornades es van dedicar a l’anàlisi dels Reglaments europeus en matèria patrimonial, familiar i successòria, tant des de l’òptica del Dret internacional privat com del Dret civil. Totes les edicions han conclòs amb la publicació dels Materials de les Jornades, que resulten imprescindibles per als estudiosos del dret català contemporani. A l’apartat de publicacions trobareu l’enllaç als continguts de les darreres cinc edicions. Per obtenir la descàrrega gratuïta dels llibres en pdf i e-pub, podeu sol·licitar el codi d’accés al correu electrònic de l’Institut.

Escull quins tipus de galetes acceptes que el web de la Universitat de Girona pugui guardar en el teu navegador.

Les imprescindibles per facilitar la vostra connexió. No hi ha opció d'inhabilitar-les, atès que són les necessàries pel funcionament del lloc web.

Permeten recordar les vostres opcions (per exemple llengua o regió des de la qual accediu), per tal de proporcionar-vos serveis avançats.

Per a oferir continguts publicitaris relacionats amb els interessos de l'usuari, bé directament, bé per mitjà de tercers (“adservers”). Cal activar-les si vols veure els vídeos de Youtube incrustats en el web de la Universitat de Girona.