Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

Recerca sobre acolliments en família extensa a Catalunya

Projecte de recerca

Recerca

Recerca en el marc de la tesi doctoral de Carme Montserrat (2006)

L'objectiu general de la tesi ha estat el d'aprofundir en el coneixement i comprensió dels acolliments en família extensa dins del sistema de protecció infantil a Catalunya. La recerca s'ha realitzat recollint els punts de vista dels tres grans conjunts d'agents socials implicats: els i les acollidores, els infants i adolescents acollits i els i Les professionals dels EAIA (Equips d'Atenció a la Infància i Adolescència) que els atenen; explorant les seves percepcions, avaluacions, expectatives i satisfaccions referides a l'acolliment. S'ha dut a terme amb una metodologia de disseny mixt, recollint dades quantitatives i qualitatives. Els resultats mostrats ens suggereixen un seguit d'implicacions per a la pràctica i ens obren nous reptes de recerca, per tal de promoure el benestar dels infants i adolescents.

Enllaços d'interès

Montserrat,C. (2008). Niños, niñas y adolescentes acogidos por sus familiares: ¿qué sabemos, qué conocemos? Barcelona: Generalitat de Catalunya.
Consultar
Montserrat, C. (2007). Infants i adolescents acollits pels seus familiars: què en sabem, què en coneixem? Barcelona: Generalitat de Catalunya.
Consultar

Materials i transferència de resultats

Publicacions

Tesi doctoral en curs