Accés a graus per a més grans de 25 anys

Per accedir a la universitat, les persones més grans de 25 anys que compleixin els requisits establerts poden accedir a la universitat superant una prova d’accés específica –comuna per a totes les universitats de Catalunya– i formalitzant la preinscripció universitària. Així, els passos a seguir són:

1

Conèixer bé l’estructura de la prova d’accés.

Matricular-se i examinar-se de la prova dins el calendari establert.

2

Un cop superada la prova, formalitzar la preinscripció universitària al portal Accesnet dins els terminis establerts. En alguns estudis cal superar, a més, una prova d’aptitud personal (PAP) .

És molt important realitzar bé la preinscripció universitària i posar per ordre de preferència els estudis que es volen cursar. Hi ha fins a vuit preferències, tot i que no és necessari –si a l’estudiant no li interessa– omplir-les totes vuit. Abans de formalitzar la preinscripció cal informar-se bé de l’oferta d’estudis, les notes de tall dels darrers anys i les sortides professionals.

3

Estar pendent de l’assignació de places . Cal seguir amb molta cura els passos establerts depenent de si s’està assignat en la primera assignació o en la segona, o bé en les reassignacions.

Els estudiants amb la prova d’accés a la universitat superada participen en la preinscripció dins la quota general de places. Els estudiants amb discapacitat o amb la condició d’esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment poden optar per les places de reserva.

4

Matricular-se dins els terminis establerts un cop s’obté la plaça assignada; en cas contrari es perd la plaça.