Anar al contingut (click a Intro)
Tancar
Identificació

Escola de competències

Intel·ligència Artificial i les noves sortides professionals per a perfils no tècnics

La Intel·ligència Artificial (IA a partir d’ara) suposarà en els propers anys un canvi tant radical com ho va ser la revolució industrial al segle XIX o l’aparició d’Internet al segle XX. Segons la consultora britànica PWC un 30% dels llocs de treball actuals desapareixeran els propers 15 anys per culpa de les IA, però a l’hora, gràcies a elles el PIB mundial creixerà un 14%.

Com afectarà aquest canvi en el teu dia a dia? Com et pots preparar per aquest nou canvi que s’acosta? Doncs sembla que l’anàlisi predictiu i el reconeixement per llenguatge i per veu són dues les aplicacions de la IA amb més potencial per a les empreses, i els sector que se més se’n podran beneficiar són el de les telecomunicacions, el financer, el sanitari, la formació i el turístic. Per altre part les feines que més se’n ressentiran són aquelles que fans servir processos repetitius i que no necessiten creativitat, per exemple, la comptabilitat de factures recurrents o la gestió d’estocs d’un magatzem.

Què és una IA?

Una IA és una màquina que fa servir la intel·ligència artificial per resoldre problemes complexos que serien difícils de resoldre i fins i tot impossible, per a un humà. Per a resoldre aquests problemes, les IA fan servir algoritmes, heurística, patrons, normes, Deep Learning i computació cognitiva, entre altres tècniques, per arribar a conclusions vàlides sense intervenció humana directe. No pateixis si no entens la meitat d’aquestes paraules, la realitat és que tu ho fas servir cada dia. Tampoc entens exactament com funciona un cotxe, però cada matí et porta a treballar.

Les IA en el nostre dia a dia

Disposem de moltes IA per al nostre ús diari i algunes d’elles les tenim tant integrades en les nostres feines que ni ens adonem que hi són. Aquest és cas, per exemple, de Google. Google identifica els nostres hàbits i gustos per ordenar els resultats de les cerques naturals, no només és que el fet que mostra anuncis segons els nostres interessos, cosa que també fa, si no que fins i tot les cerques naturals ara són influenciades pel que Google creu que ens agrada.

I ja no parlem del servei de recomanació de restaurants, Google és capaç de predir en quin percentatge un restaurant determinat t’agradarà... sempre que hagis participat en la creació de comentaris del servei de restaurants i ell hagi après quins són els teus gustos. Aquí entraríem en el meravellós món dels assistents virtuals, on Alexa (Amazon), Siri (Apple), Google Assistant, Cortana (Microsoft) i Watson (IBM) en són els principals exponents, presents als nostres ordinadors, mòbils i televisors.

Sense anar més lluny, a casa, Google controla l’alarma, les persianes, els llums, la música i cada matí mentre esmorzo em llegeix les noticies que em poden interessar, em diu quan trigaré per arribar a la feina, el temps que farà, m’explica un acudit i em desitja bon dia. Què més es pot esperar d’un assistent? Doncs molt més, però de moment ja anem fent...

CÀPSULA FORMATIVA

Intel·ligència Artificial i Machine Learning: noves sortides professionals per a perfils no tècnics
Dijous 10 d'octubre de 2019