Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

Educació per a un futur inclusiu amb oportunitats

Projecte de recerca

recerca

Reptes per a la inclusió social de joves extutelats

Portada educació per a un futur inclusiu amb oportunitats: reptes per al a inclusió social de joves extutelats

L’objectiu general és estudiar els itineraris a la vida adulta dels nois i noies que han estat atesos en el sistema de protecció sota la mesura d’acolliment residencial i familiar quan surten d’aquests recursos de protecció, amb la finalitat d’identificar i desenvolupar els suports i recursos necessaris per facilitar la igualtat d’oportunitats i afavorir la inclusió social.

Es desenvolupen diferents projectes en el marc d’un conveni amb la Fundación SM qui ha signat un amb cada universitat participant, la Universidad del País Vasco (IP Paulí Dávila y Luis María Naya), la Universidad Nacional de Educación a Distancia (IP Miguel Melendro), la Universidad de la Laguna (IP Eduardo Martín) i la Universitat de Girona (IP Carme Montserrat).

A Catalunya es plantegen 2 projectes a desenvolupar entre els anys 2018 i 2021:

a. Anàlisi dels itineraris de noies i nois procedents del sistema de protecció quan tenen entre 25-35 anys

En aquesta fase del projecte s’ha elaborat una enquesta breu per conèixer l’opinió dels joves que actualment tenen entre 25 i 35 anys i entrevistes en profunditat amb ells i elles.

Ens vols ajudar?

b. Avaluació del trànsit a la vida adulta i itineraris formatius de joves amb discapacitat intel·lectual o problemes de salut mental

L'avaluació s’està duent a terme amb 5 entitats que tenen habitatges per a joves extutelats:

• Aprodicsa
  • Intress
  • Catalònia Fundació Creactiva
  • Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
  • Tresc

Entitats participants que fan l'avaluació i que tenen habitatges per a joves extutelats: Aprodicsa, Intress, Catalònia Fundació Creactiva, Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Tresc

Enllaços d’interès

Red Laquesis
Pàgina web
Ens vols ajudar? Tens entre 25 i 35 anys i has estat tutelat o tutelada pel sistema de protecció? Estem fent un estudi per conèixer la vostra situació anys després d'haver sortit del sistema i així incidir en els canvis de polítiques d'infància i joventut.
Enllaç al qüestionari
¿Quieres ayudarnos? ¿Tienes entre 25 y 35 años y has sido tutelado o tutelada por el sistema de protección? Estamos llevando a cabo un estudio para conocer vuestra situación años después de haber salido del sistema y así incidir en los cambios de políticas de infancia y juventud.
Enlace al cuestionario