Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte

La primera jornada de treball "Mind Safety - Safety Matters II" (MSSM II) a la UdG va tenir lloc el passat 5 de juliol de 2019. Va comptar amb la participació de 15 persones, entre docents de secundària de diferents instituts de comarques gironines, i professionals de seguretat i salut en el treball que podrien formar part d'aquest projecte pilot a Catalunya, i les investigadores del projecte.

L'equip de la UdG és multidisciplinar, el formen personal docent i investigador de diferents departaments i col∙laboradors de l'Oficina de Seguretat i Salut de la Universitat de Girona.

MSSM II és un projecte Europeu finançat a través del fons Erasmus+ (Ref. 2018–1–PT01–KA201‐047416) que busca estratègies per afavorir la inclusió de continguts relacionats amb la Seguretat i Salut en el Treball en els centres educatius d’educació secundària.

Els continguts de la jornada van ser:

• Presentació del projecte europeu MSSM.
  • Presentació de la comunitat de pràctica i dels centres educatius pilot participants.
  • Activitat conduïda per membres de l'equip de recerca en seguretat i salut laboral.

L'objectiu final del projecte és incrementar els coneixements en aquesta matèria dels joves d'entre 12 i 18 anys a fi de reduir la sinistralitat laboral dels joves en el futur, a través de la implementació d'una cultura preventiva des de l'educació.