Investiga

Línia de recerca: Els drets dels infants i la seva participació social des de la perspectiva dels propis nois/es, els progenitors i els mestres

Línia de recerca que neix de les preocupacions compartides entre els diferents equips de recerca de l’antiga xarxa europea SOCRATES, especialitzada en drets dels infants, i que es va concretar amb un projecte sota la forma d’Acció Integrada Espanya-Italia, de l’ERIDIQV amb l’equip coordinat pel professor Angelo Saporiti de la Universitat di Studi dei Molise, de Campobasso. Posteriorment, també hi col•laboren un equip de recerca de Brasil. Aquesta línia explora les conceptualitzacions i avaluacions que infants i adolescents fan dels propis drets, i recull dades de les seves opinions davant situacions concretes, que se’ls plantegen en forma de dilemes. Les situacions estan concebudes per plantejar drets continguts a la Convenció de Nacions Unides sobre els Drets de l’Infant. També s’exploren, amb instruments complementaris, algunes opinions i actituds d’adults en contacte habitual amb els infants estudiats, tant progenitors com mestres, davant dels drets dels infants. Els darrers anys un tema aprofundit ha estat el de la participació social dels infants.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom