Màsters en mediambient i química > IV Seminari Paisatges Salvats – Paisatges per Salvar

Máster en Cambio Ambiental: Análisis y Gestión

IV Seminari Paisatges Salvats – Paisatges per Salvar

Els dies 19 i 20 de novembre tindrà lloc el IV seminari Paisatges Salvats - Paisatges per Salvar que organitzen conjuntament Departament de Geografia de la UdG, Càtedra de Geografia i Pensament Territorial de la UdG, Associació Naturalistes de Girona i Federació SOS Costa Brava.

Enguany les comunicacions, debats i visites de camp giraran en torn a la Transició energètica: quina, on i com?

Com en les anteriors edicions, la primera jornada serà de reflexió teòrica a l'aula i la segona un tour en autocar per terres gironines, per conèixer de la mà dels col·lectius i actors protagonistes diferents conflictes i iniciatives sobre la temàtica tractada.

És una activitat gratuïta inclosa a la 26a Setmana de la Ciència amb places limitades; es pot formalitzar la inscripció al següent enllaç: www.paisatgessalvats.cat

IV SEMINARI PAISATGES SALVATS - PAISATGES PER SALVAR

Transició energètica: quina, on i com?

19 novembre

Lloc: Sala d'Actes de la Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG (Campus Barri Vell - Girona)

15.00h Benvinguda i presentació. Transició energètica: quina, on i com?  Sergi Nuss - APTA-UdG

15.30h Emergència climàtica: On som, cap on anem, què hem de fer? Javier Martín Vide - UB

16.15h Renovables i territori: Nous conflictes ambientals i algunes rutes alternatives en la transició. Sofia Ávila - ICTA-UAB

17.00h El modelo español de transición energética centralizada: territorios de sacrificio, colonialismo interno y conflicto social. Alberto Matarán - STAND-UGR - MOVxPAIMED

17.30h Conflictes en l’àmbit de l’energia i la transició energètica a l’ARC mediterrani espanyol. Joan Vicente - APTA-UdG - MOVxPAIMED

18.15h  Taula rodona: El Decret Llei 24/2021, de 26 d'octubre, d'acceleració del desplegament de les energies renovables distribuïdes i participades Moderació: Mita Castañer - Càtedra de Geografia i Pensament Territorial-UdG. Panelistes: Pere Roura – Dep. Física-UdG; Montserrat Coberó - XCTEJ; Joan Checa - GURB-UAB (pendent de confirmació); Assumpta Farran - Directora General d'Energia.

20 novembre

Tour de conflictes i moviments per la transició energètica (8-15h)

8h Sortida des de Girona

9h Sant Climent Sescebes - Parcs eòlics al Massís de l'Albera. Carles Mestre - ALLIMO i Edgar Nebot - GRAF-Bombers de la Generalitat (transecte de 2 Km, incloent pausa per a esmorzar)

10.00h Desplaçament a l'Escala - Energies renovables i biodiversitat - Xavier Puig - Museu de Ciències Naturals de Granollers

11.30h Museu de la Sal (L'Escala) - Debat sobre el Parc eòlic Tramuntana. Moderació: Jaume Feliu - APTA-UdG. Panelistes: Sergi Ametller - Sener i Jordi Ponjoan - Associació Stop Macro Parc Eòlic.

13.00h Rupià - Comunitats Energètiques Locals. Badreix Tarragó - Ajuntament de Rupià

14.00h Dinar de pícnic (opcional)

15.00h Retorn cap a Girona

Díptic Programa