Instituts > Tracking visitors in crowded spaces using zenith images: Drones and time-lapse

Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Tracking visitors in crowded spaces using zenith images: Drones and time-lapse

Un article escrit pels investigadors José Antonio Donaire, Núria Galí i Barbora Gulisova i publicat a la revista “Tourism Management Perspectives”

El Dr. José Antonio Donaire i la Dra. Núria Galí, membres del grup de recerca d’INSETUR: Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme, han publicat, aquest abril del 2020, junt amb la Dra. Barbora Gulisova, l’article “Tracking visitors in crowded spaces using zenith images: Drones and time-lapse” a la revista “Tourism Management Perspectives”.

L'objectiu d'aquest article és analitzar en quina mesura es poden utilitzar les imatges zenitals per estudiar el comportament dels visitants en espais concorreguts.

L'article presenta dos estudis de captura d'imatges zenitals en dos microespais (tots dos conjunts patrimonials monumentals) al nord-est d'Espanya: el primer a utilitzar imatges de drons per realitzar un estudi quantitatiu sobre els patrons d'ús dels visitants en el jaciment arqueològic d’Empúries; i el segon, un estudi qualitatiu sobre conflictes d'ús a la plaça de la Catedral de Girona, utilitzant fotografia time-lapse amb càmera fixa.

Els resultats de l'estudi mostren que el comportament dels visitants en els llocs no s'altera en la temporada alta quan els espais es tornen cada vegada més concorreguts.

Consulteu l’article en el següent enllaç: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2211973620300477#!