Instituts > Tourism-phobia in Barcelona: dismantling discursive strategies and power games in the construction o

Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Un article escrit per Lluís Mundet, investigador d’INSETUR i Silvana Pirillo Ramos de la Universidade Federal de Alagoa, de Brasil i publicat a la revista “Journal of Tourism and Cultural Change”

El Dr. Lluís Mundet, membre del grup de recerca d’INSETUR: Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme, ha publicat, aquest 2020, junt amb la Dra. Silvana Pirillo l’article “Tourism-phobia in Barcelona: dismantling discursive strategies and power games in the construction of a sustainable tourist city”.

En l’article es parla dels impactes negatius del turisme que han començat a generar un malestar generalitzat a la ciutat de Barcelona, que es tradueix en un odi al turisme i/o al turista. Diversos moviments socials ara realitzen protestes i manifestacions demanant una disminució del turisme i la mateixa administració municipal ha establert formes de control sobre el sector. Barcelona s'ha convertit en un laboratori de mesures pioneres, programes polítics i estratègies de gestió radical per construir un nou model de ciutat turística.

L’objectiu principal d’aquest estudi és analitzar aquest fenomen que ha estat etiquetat com a “fòbia al turisme”.

Consulteu l’article en el següent enllaç: https://www.researchgate.net/publication/340702252_Tourism-phobia_in_Barcelona_dismantling_discursive_strategies_and_power_games_in_the_construction_of_a_sustainable_tourist_city