Instituts > A land of cheese: from food innovation to tourism development in rural Catalonia

Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Els Drs. Francesc Fusté-Forné i Lluís Mundet i Cerdan, investigadors d’INSETUR, col·laboren per contribuir a la comprensió dels processos de diversificació i innovació en entorns rurals i naturals, a partir del cas específic de l'elaboració artesanal del formatge al Pirineu català.

Els Drs. Francesc Fusté-Forné i Lluís Mundet i Cerdan, membres del grup de recerca d’INSETUR: Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme, han escrit, aquest 2020,  l’article “A land of cheese: from food innovation to tourism development in rural Catalonia”.

El formatge va adquirir recentment un paper important com a atracció turística, apareixent el turisme del formatge en paral·lel al creixent impacte regional de les pràctiques del turisme gastronòmic. Com a mitjà per valorar els productes locals, recuperar el patrimoni cultural i apreciar els paisatges naturals, l'elaboració del formatge es va convertir en una activitat significativa per al desenvolupament comunitari, la diversificació i la innovació en les zones rurals.

L’objectiu principal d’aquesta investigació és analitzar les relacions mútues entre els processos innovadors del sector del formatge artesanal i el turisme gastronòmic en la Catalunya rural. Els resultats de l’article proporcionen evidència sobre com es produeix la innovació a través de la producció de llet i formatge en entorns rurals i com, a partir del seu paper com a activitats econòmiques primàries, es van anar convertint progressivament en un actor crucial dins de la indústria del turisme.

Consulteu l’article en el següent enllaç: https://www.researchgate.net/publication/343167294_A_land_of_cheese_from_food_innovation_to_tourism_development_in_rural_Catalonia_A_land_of_cheese_from_food_innovation_to_tourism_development_in_rural_Catalonia