Instituts > Annabel Gràcia (ILCC) guanya la VII Beca Joan Veny

Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Annabel Gràcia (ILCC) guanya la VII Beca Joan Veny

La Beca Joan Veny es concedeix a treballs de recerca que, d’una manera general, tinguin com a objectiu l’estudi sobre bases empíriques de qualsevol aspecte vinculat amb la variació lingüística del català. El treball de Gràcia premiat es titula “La vinculació emocional dels parlants amb la seua llengua: el cas del català nord-occidental (lleidatà)”

L’Institut Ramon Muntaner, Fundació privada dels Centres d’Estudis de Parla Catalana, concedeix la VII Beca Joan Veny a la doctoranda Annabel Gràcia per una investigació que cerca treure a la llum els sentiments lingüístics i més concretament la manera com es percep i se sent la llengua en territoris perifèrics i fronterers de la Catalunya occidental.

El treball, que porta per títol “La vinculació emocional dels parlants amb la seua llengua: el cas del català nord-occidental (lleidatà)”, compta amb l’aval i la supervisió del director de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes, el Dr. Francesc Feliu, que a més dirigeix i tutela la tesi de la senyora Gràcia, adscrita al Grup d’Història de la Llengua i Llengua Normativa de la UdG.

La Beca Joan Veny es concedeix a treballs de recerca que, d’una manera general, tinguin com a objectiu l’estudi sobre bases empíriques de qualsevol aspecte vinculat amb la variació lingüística del català. La beca porta el nom de Joan Veny i Clar (Campos, Mallorca, 1932), catedràtic de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona i un dels lingüistes i dialectòlegs de més prestigi dels Països Catalans.