Universitat de Girona

La UdG conscienciarà de la importància de la recerca amb activitats a favor de La Marató

Els tres campus de la Universitat de Girona i l’auditori Josep Irla, de la seu de la Generalitat de Catalunya a Girona, acolliran taules informatives i taules rodones adreçades a tota la ciutadania. Hi participaran experts i científics i també es recolliran diferents testimonis de persones que han superat el càncer.

La Universitat de Girona (UdG) contribuirà, un any més, a La Marató de TV3, sumant esforços amb les institucions de salut del territori gironí (ICS, IAS, Institut Català d’Oncologia, Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta, Hospital de Santa Caterina i IdIBGi). Sota el lema "La investigació ens dona vida", s'han organitzat activitats divulgatives amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania de la importància de la recerca a l’hora de trobar respostes als reptes de la salut.

La Marató de TV3 és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva. Aquest any, La Marató estarà dedicada al càncer, la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones.

Dimarts, 11 de desembre - CAMPUS BARRI VELL

Vestíbul de l’Edifici Sant Domènec - Facultat de Lletres - Facultat de Turisme

13 h

Càpsula de ciència: Immunoteràpia en càncer. De què es tracta i què fem a Girona
Eduard Teixidor Vilà,
metge resident del Servei d’Oncologia Mèdica, Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, Institut Català d’Oncologia (ICO)

Aula B3 de l’Edifici Sant Domènec - Facultat de Lletres - Facultat de Turisme

15 h

Càpsula de ciència: L'impacte emocional davant del diagnòstic d'un càncer
Pepi Soto, Grup de Recerca UdG en Psicologia i Salut; psicooncòloga i coordinadora de programes i serveis AECC Girona

Jo ho he superat
Sílvia Lloveras (testimoni)

Sala d’actes de l’Edifici Seminari - Facultat d’Educació i Psicologia

Dimecres, 12 de desembre - CAMPUS CENTRE

Taula informativa
Vestíbul de l’Edifici Emili Grahit - Facultat d’Infermeria - Facultat de Medicina

13 h

Càpsula de ciència: Biomedicina creativa per a la recerca a la UdG contra el càncer de mama
Teresa Puig Miquel
, Grup de Recerca UdG en Noves Dianes Terapèutiques TargetsLab - Unitat d’Oncologia

Sala de graus de l’Edifici Emili Grahit - Facultat d’Infermeria - Facultat de Medicina

15 h

Càpsula de ciència: Subtipus de càncer de mama. Implicacions pronòstiques i de tractament
Gemma Viñas,

Dijous 13 de desembre - CAMPUS MONTILIVI

Vestíbul de la Facultat de Ciències

Càpsula de ciència: Epidemiologia del càncer. Mapes d’incidència del càncer
Marc Saez, Grup de Recerca UdG en Estadística, Econometria i Salut GRECS; membre de la xarxa CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP)

Sala de Graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

15 h

Càpsula de ciència: La malaltia des del punt de vista de l’oncòleg
Rut Porta i Balanyà, metgessa adjunta del Servei d’Oncologia Mèdica, Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, Institut Català d’Oncologia (ICO)

Sala d’actes del P-4 de l’Escola Politècnica Superior

Dijous 13 de desembre - CAMPUS CENTRE
Sala de Graus de l’Edifici Emili Grahit – Fac. d’Infermeria – Fac. de Medicina

12.30 h  Taula rodona de professionals d’infermeria de l’Institut Català d’Oncologia Girona: Cures infermeres en el procés oncològic

El paper de la infermera a la unitat funcional de tumors. Patricia Cruañas, Unitat Funcional d’Urologia i Ginecologia
Servei de suport i cures pal·liatives. Ana Cáceres, Unitat de Cures Pal·liatives
El suport d’infermeria al pacient en tractament ambulatori. Neus Muñoz, Hospital de Dia
La infermera dins de la unitat de Consell Genètic. Angela Velasco, membre del Consell Genètic
Les cures infermeres al pacient oncohematològic hospitalitzat. Montse Grabalosa, Unitat d’Hospitalització Oncohematolog.

Moderadora: Imma Brao, responsable d’Infermeria ICO Girona

Dijous 13 de desembre - AUDITORI JOSEP IRLA
Edifici Generalitat de Catalunya – Plaça Pompeu Fabra, 1, Girona

19.00 h Taula rodona: Què vull saber del càncer?

Tinc càncer. Com fem el diagnòstic?
Eugeni López-Bonet, cap del Servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta i IAS

Com personalitzem les decisions?
Joan Brunet, cap del Servei d’Oncologia Mèdica. Institut Català d’Oncologia – ICO Girona

Cap on va la recerca?
Jordi Barretina, director de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona IdIBGi

Com t’ajudem? Els equips de suport