Investiga

Línia de recerca: Aplicacions estadístiques de CODA a les ciències i les humanitats

En els àmbits de les Ciències (Biologia, Ecologia, Medicina, Geologia, Petrologia, Química, Economia, Geografia, etc.) i de les Humanitats (Psicologia, Sociologia, Educació, etc.) és habitual treballar amb vectors de dades les components dels quals representen la contribució relativa de diferents parts en relació a un total (percentatges, ppm, ...) donant lloc a mostres composicionals. Aquesta línia d'investigació pretén avançar en les aplicacions específiques de l'anàlisi estadística de les dades composicionals. El ventall d'aplicació de les tècniques desenvolupades és molt ampli. Partint del treball del professor J. Aitchison en aquest camp, des d'un àmbit estrictament estadístic, s'ha constatat que hi ha una manca de eines específiques per a realitzar aquestes anàlisis estadístiques. Les tècniques estadístiques habituals (anàlisi cluster, anàlisi discriminant, anàlisi factorial, models de regressió, etc), necessiten ser adaptades per a poder aplicar-les sobre el símplex (espai suport de les dades composicionals). Tot això fa que la temàtica de la línia de recerca no es limiti només a l'aplicació d'eines estadístiques en aquests àmbits, si no que també aborda el desenvolupament dels aspectes estrictament estadístic-matemàtics que fonamenten aquestes tècniques. La línia de recerca inclou el disseny i desenvolupament de software (CoDaPack) específic per a l'anàlisi d'aquest tipus de dades.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
1209 Estadística
2404.01 Bioestadística