Tallers

Nit de la Recerca

Mama, papa, d'on venen els nens?

Utilitzarem espermatozoides i oòcits de porc per mostrar el procediment pel qual aquestes cèl·lules interaccionen entre elles i es produeix la fecundació. Explicarem el procés i mostrarem les següents fases del desenvolupament embrionari amb mostres i imatges provinents de la recerca que es duu a terme a TechnoSperm. Pels més petits explicarem la fecundació i la implantació amb un joc.

Dra. Beatriz Fernandez Fuertes
Dr. Marc Yeste Oliveras

Taller d'impremta

Es faran punts de llibre personalitzats amb tipus d'impremta antics i també exercicis d'agudesa tipogràfica.

Dr. Xavier Renedo Puig

Juguem amb la Taula Periòdica

Farem alguns dels jocs que hem desenvolupat per a l'Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements, que anem recollint a http://52gamespt.wordpress.com

Dr. Miquel Duran Portas

Malalties intestinals i microbiota

Intentarem mostrar la implicació de la microbiota intestinal en certes malalties inflamatòries intestinals de manera divulgativa.

Dr. Marc Llirós Dupré

Les abelles robot

Els nens i les nenes aprendran a programar un robot amb forma d'abella i fer-li fer diferents recorreguts.

Dra. Bianca Innocenti Badano

Revolució

Les figures de revolució sempre són generades per un element a partir d'un eix. En el nostre cas: el LED. Aquest díode emissor de llum serà l'encarregat de posicionar-ne en l'espai per a veure diferents formes i poder interactuar en elles. La proximitat es transforma en so, la qual cosa fa que per uns instants tothom sigui capaç de generar una petita melodia.

Revolució és un projecte interactiu creat pel Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona amb el suport de l'Escola Poltècnica Superior, el Consell Social de la UdG i el Patronat Politècnica.

Miquel Rustullet Reñé

Quin pes podrà suportar la teva estructura d’escuradents i llaminadures?

Taller de construcció d'estructures fent servir llaminadures i escuradents de fusta. Els nois i noies podran comprovar com en funció del tipus de distribució tridimensional es poden crear estructures més resistents o menys.

Dra. Cristina Barris Peña
Dr. Francesc Xavier Cahís i  Carola
Dr. Lino Montoro Moreno
Dr. Daniel Trias Mansilla

L'aigua és viva?

Sempre ens han dit que l’aigua és font de vida.... i ella, és viva? En aquest taller demostrem la diversitat que pot arribar a tenir una simple gota d’aigua. Els llacs, estanys, basses i tots els organismes que amaguen són la nostra passió! Us animeu a descobrir amb nosaltres la microvida aquàtica!

Cèlia Montalban

L'espectacular viatge de l'anguila europea

Taller participatiu on es presenta el cicle biològic de l'anguila europea, amb la particularitat de ser l'espècie que realitza la major migració entre els peixos continentals. També es mostra com s'estudia la seva biologia, com determinar la seva edat i les principals amenaces de l'espècie a partir d'un joc interactiu.

Dr. Lluís Zamora Hernandez

Descobrint-nos per dins i per fora: L'obesitat amb cinc minuts

La mainada podran observar i treballar el contingut de greix d'alguns aliments i la diferència en volum i pes del greix amb la carn fibrosa.

Dr. Ferran Pedro Costa

Descobrint-nos per dins i per fora: La sang i els seus components

Desprès de fer una barreja, la mainada podran observar com es separen els diferents components que composen la sang

Dr. Ferran Pedro Costa

Vols saber què és el Canvi Climàtic? i l'efecte hivernacle? i les conseqüències?

Es faran 3 experiències: dues experiències per explicar l'efecte hivernacle i una altra experiència tractarà sobre com organismes zooplanctònics poden ingerir microplàstics.

Dra. Teresa Serra Putellas

Contenim multituds: els bacteris del teu cos

L’objectiu d’aquest taller és ressaltar la gran quantitat i diversitat de microorganismes que colonitzen el cos humà i la importància d’aquests per a la nostra salut.
Oferim la possibilitat de cultivar els microorganismes que colonitzen les vostres mans, sembrant-los en plaques de medi nutritiu que cultivarem al laboratori i us les farem arribar en forma d’imatge. A més, podreu trobar d’altres demostracions sobre microorganismes productors d’antibiòtics i l’efecte d’aquests en el creixement bacterià.

Dra. Margarita Martínez Medina

Depuradora d’aigües residuals

Taller demostratiu i interactiu per explicar el funcionament d’una depuradora d’aigües residuals.
Reproducció a petita escala d’una depuradora d’aigües residuals, un microscopi òptic, material didàctic amb fotografies dels bacteris que intervenen en el procés i un pòster on s’explica el cicle urbà de l’aigua.
Explicació teòrica sobre el cicle urbà de l’aigua, els contaminants de les aigües residuals i demostració del funcionament d’una depuradora d’aigües residuals. El muntatge permet veure l’entrada d’aigua bruta al reactor, la barreja posterior amb els bacteris, la reacció bioquímica de depuració i la separació final dels bacteris de l’aigua neta. Es podrà interaccionar amb el taller a través de l’observació d’una mostra del reactor biològic al microscopi òptic i identificar els diversos microorganismes que hi són presents.

Melanina

Presentació d'un projecte europeu MSCA-IF. Pòster descriptiu de la melanina i resum del projecte. El presentaran l'investigador Dr. Jun Wang i l'estudiant Gerard Riesco.