Nit de la Recerca

Dins del programa H2020 de la Comissió Europea

La Nit Europea de la Recerca és un projecte dins del programa H2020 de la Comissió Europea.  Dins d’aquest programa i coincidint amb l’últim divendres de mes, més de 300 ciutats europees celebren la seva Nit.

L’objectiu principal de la Nit de la Recerca és poder acostar la recerca i els investigadors a la societat en general. D’alguna manera es vol trencar els estereotips dels investigadors, així com promocionar la recerca dins dels més joves per tal de fomentar les vocacions científiques.

La Nit Europea de la Recerca a Catalunya

El projecte EuNightCat té com a objectiu acostar la European Researchers’ Night a arreu de les comarques de Girona, Barcelona, Tarragona i Lleida. Aquest projecte està liderat per la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Lleida i ISGlobla. El principal objectiu es acostar la recerca que es porta a terme als diferents centres de recerca del territori català a la societat.

Descarrega el programa 2019

Aquesta tradicional festa de la ciència, a Girona, se celebrarà el divendres 27 de setembre al Pati de la Casa de Cultura. A partir de dos quarts de sis de la tarda i fins les nou de la nit, el pati s’emplenarà de tallers proposats per investigadors i investigadores de la UdG de diferents àmbits de coneixement.

A més d’aquestes experiències divulgatives, el programa es completarà amb els experiments espectaculars del presentador del programa del Súper 3 “Dinàmiks”, Dani Jiménez, que actuarà com a mestre de cerimònies de la festa que, en aquesta nova edició i en motiu de l’any internacional de la Taula Periòdica, girarà a l’entorn de la Taula Periòdica dels Elements. També comptarà amb la presència dels experiments del Dr. Josep Duran, recentment guardonat amb la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària.

L'organització de la Nit de la Recerca a Girona és a càrrec de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG (C4D) amb la col·laboració del Consell Social de la mateixa universitat, la Diputació de Girona i l’Ajuntament de la ciutat.