Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Assemblea General PECT Turisme i Consell Rector PECT Turisme

El passat dijous 11 d’abril, es va celebrar l’Assemblea General PECT Turisme i el Consell Rector PECT Turisme, en el marc d’una iniciativa pionera que promet transformar l’experiència dels visitants a la Costa Brava i els Pirineus de Girona: “Costa Brava Pirineu de Girona: natura, cultura i intel·ligència en xarxa”.

La UdG juntament amb altres agents turístics del territori gironí,  ha liderat un projecte col·lectiu per crear una xarxa de camins intel·ligents i accessibles, per obrir el patrimoni cultural i natural i desenvolupar eines innovadores per a facilitar-ne la interpretació pels turistes i enriquir les seves visites.

El projecte també incorpora un model de gestió de les destinacions turístiques amb la participació activa dels agents i el desenvolupament d’eines d’innovació oberta. Destacar també que el projecte ha posat un fort èmfasi en la participació activa dels agents locals i en la innovació oberta. Mitjançant aquest enfocament integral, s’ha dissenyat i implantat un model de gestió de destinacions turístiques que prioritza la col·laboració i la implicació comunitària.

Finalment, s’ha desenvolupat una plataforma per tal de millorar l’experiència dels turistes una vegada es troben en comarques gironines i per tal de millorar  la seva experiència i facilitant una comprensió més profunda i enriquidora dels llocs que visiten.

Al següent enllaç trobareu un recull dels resultats perquè pugueu conèixer amb més detall aquest projecte:    https://www.youtube.com/watch?v=RF_ddskH3VM&list=PLk6d0RAoDK4e58MLBrCtV1gwKo6kxg5P0&index=17