Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Image and risk perceptions: an integrated approach

Laura Perpiña, Lluís Prats i Raquel Camprubí, membres de la Universitat de Girona, col·laboren en l’elaboració d’un article sobre la imatge i la percepció del risc.

El Dr. Lluís Prats i la Dra. Raquel Camprubí, membres del grup de recerca d’INSETUR:
Xarxes organitzatives, innovació i desenvolupament d'estratègies i productes turístics (ONIT) , han escrit, aquest 2020, junt amb la Dra. Laura Perpiña l’article “Image and risk perceptions: an integrated approach”.

L’estudi proposa un model de comportament turístic més integrat a l'incloure les literatures d'imatge de la destinació i percepció de risc, i fusiona els components cognitiu i afectiu de les dues literatures en un sol constructe.

Les relacions estructurals es van analitzar utilitzant el model d'equacions estructurals, i les troballes indiquen que les avaluacions cognitives i afectives integrades influeixen directament en les avaluacions generals, i que el coneixement subjectiu influeix directament en les percepcions de la destinació, d'una manera que l'experiència de viatge passada no ho fa.

En l’article es discuteixen les implicacions teòriques i pràctiques i es fan suggeriments per a futurs estudis d'investigació.

Consulteu l’article en el següent enllaç: https://www.researchgate.net/publication/338649159_Image_and_risk_perceptions_an_integrated_approach