Institut de Llengua i Cultura Catalanes

El catedràtic Josep Maria Nadal rep la Creu de Sant Jordi

És un dels màxims reconeixements que es concedeix per part de la Generalitat de Catalunya

La Generalitat de Catalunya ha atorgat la Creu de Sant Jordi al professor Josep M. Nadal pel seu compromís permanent amb la llengua i la cultura catalanes expressat a través de la docència, la recerca i per haver posat els fonaments de la descentralització de la docència i la recerca universitària a Catalunya.

Catedràtic emèrit i rector de la Universitat de Girona des dels seus inicis fins el 2002, Josep M. Nadal és coinvestigador principal del grup de recerca d'Història de la llengua i Llengua normativa de l'Institut de llengua i Cultura Catalanes. A més de la gestió acadèmica, ha destacat per les seves publicacions, entre els quals hi ha els dos volums de la Història de la llengua catalana, escrits amb Modest Prats, Llengua escrita i llengua nacional, La llengua sobre el paper o Constructing Languages: Norms, Myths and Emotions, coeditat amb Francesc Feliu, i nombrosos treballs i articles divulgatius i especialitzats. Ha estat el coordinador del Col·loqui Internacional Problemes i Mètodes d'Història de la Llengua, del qual el 2019 es va arribar a l'onzena edició, i és el director de l'Observatori de les Llengües d'Europa i de la Mediterrània de la UdG.

En la present edició, també ha rebut la distinció l'historiador de l'art Eduard Carbonell, catedràtic de la UdG, Ppr la dilatada carrera investigadora i docent marcada pel rigor professional en el camp de la història de l’art medieval català.

Vegeu la relació completa de persones i entitats guardonades