Institut de ciències de l'educació

Tecnorepte 2019-2020

Presentem el nou repte tecnològic que adrecem a docents i alumnes dels centres de secundària: REPENSA EL TEU ENTORN: OBSERVA, DISSENYA I PROJECTA

La societat en la que vivim busca cada dia pobles i ciutats més amables amb la ciutadania. Per aconseguir-ho el primer que cal és que siguin les persones que hi viuen les que detectin els problemes i les mancances, i que amb l’ajuda dels tècnics, s’impliquin a trobar les solucions més beneficioses per a tothom. És important que les propostes que es facin siguin sostenibles a tots els nivells.

Us animem a seguir aquest procés al vostre poble o ciutat. Que (re)dissenyeu algun espai fent servir criteris de sostenibilitat, i ens el presenteu en forma de maqueta. Es pot tractar d’un espai petit (per exemple uns lavabos públics o una petita oficina d’informació turística) o un espai més gran (un parc o un pavelló esportiu).

Podeu incloure-hi el Tecnorepte del curs 2019-2020 Repensa el teu entorn: observa, dissenya i projecta dins de la vostra programació. Ho teniu fàcil ja que hi ha continguts afins a tots els cursos de tecnologia de l'ESO:

• A primer d’ESO ho podeu aprofitar per treballar la maqueta a partir dels diferents materials.
  • A segon d’ESO podeu incloure a la maqueta algunes instal·lacions elèctriques, i fins i tot fer que hi hagi alguna seqüència automàtica que l’alumnat hagi programat.
  • A tercer d’ESO podeu fer maquetes amb algunes característiques estructurals, per exemple amb estructures triangulades, i alhora que tinguin mecanismes que aportin moviment. Potser fins i tot podeu dissenyar algunes parts amb la impressora 3D.
  • A quart d’ESO podeu treballar aquest repte mentre tracteu el tema de l’habitatge, i també podeu incloure a la maqueta elements automàtics dissenyats mentre feu electrònica o robòtica.

El projecte a desenvolupar consisteix a:

1. Dissenyar i construir una maqueta de 1200 x 600 mm de mida màxima.
  2. Dissenyar i elaborar un poster DIN A1 explicatiu del projecte.
  3. Editar un vídeo, de durada màxima 1 minut, recollint el procés de disseny i construcció.

Podeu inscriure els equips participants abans del 30 de març de 2020 a través de l'enllaç:

INSCRIPCIÓ TECNOREPTE 2020

L'exercici dels vostres coneixements tecnològics i les vostres habilitats de treball en equip seran el vostre principal aliat per trencar barreres, incidir en la presa de decisions i articular nous formats d'aprenentatge.

Si és així, sigueu benvinguts/des al TECNOREPTE  del 16 de maig de 2020!

US CONVIDEM A VISUALITZAR EL VÍDEO DE L'EDICIÓ 2019 I LES EDICIONS ANTERIORS a: