Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

L’oncoswim dona 57.000 euros a Targetslab

La travessa de natació solidària de l’Oncolliga dobla la recaptació per a la lluita contra el càncer de mama triple negatiu respecte l'any passat

Cent-cinquanta nedadors repartits en 35 equips s’han sumat a la nedada solidària que enguany ha hagut de lidiar amb la intensa boira que ha impedit que es nedessin els 30 quilòmetres previstos. Tot i així, els equips han aconseguit recollir el doble de diners en aquesta sisena oncoswim que en la passada edició. L’Oncolliga que és l’entitat que any rere any organitza la cursa de natació, ha anunciat que dels 81.085 euros que han recollit, un 70% anirà a recolzar la recerca contra el càncer de mama Triple Negatiu i es repartirà entre Targetslab-oncologia que col.labora amb l’Institut Català d’Oncologia (ICO) i l’Hospital Dr. Josep Trueta. Seran 56.759,50 euros. L’altre 30%  recaptat (24.325,50 euros) serviran per ajudar a sostenir els serveis d’ajuda i suport als malalts de càncer i familiars que porta a terme l’Oncolliga.

Fins ara, l’Oncoswim havia destinat 120.000 euros a finançar aquest projecte de recerca, gràcies als donatius recollits en les edicions del 2016, 2017, 2018, 2019 i 2021 (al 2020 no es va poder celebrar a causa de la pandèmia). A aquesta suma caldrà afegir-hi els 56.759,50 d’aquesta edició. Mercès a aquestes donacions el nostre grup de investigació pot continuar la recerca, liderada per Teresa Puig i Gemma Viñas, contra aquest tipus de càncer que és especialment agressiu amb pacients joves.

Girona, 7 de juny de 2022.