Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Benestar dels infants i adolescents en el sistema de protecció, quina valoració fan del confinament?

Projecte de recerca

Recerca

Logo de Gencat Departament de Treball, Afers Socials i Famílies - Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència

La Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència va encarregar un estudi al grup Liberi per tal de conèixer les opinions dels nois i noies que estan en acolliment familiar o en centres residencials, valoracions en general sobre la seva vida i en particular sobre com van viure els primers mesos de confinament a causa de la Covid-19. Per aquest motiu, es va enviar una enquesta dirigida a tots els nois i noies d’entre 10 i 17 anys que viuen en centres residencials o d’acollida o en acolliment familiar.

IP Carme Montserrat

Es poden consultar els resultats de l’estudi:

Montserrat, C., Garcia-Molsosa, M., & Sitjes-Figueras, R. (2021). Benestar i valoració de la pandèmia per part dels infants i adolescents en acolliment familiar i residencial. Informe de resultats. Universitat de Girona. https://dugi-doc.udg.edu/handle/10256/20012

Publicacions i congressos

• Montserrat, C., Garcia-Molsosa, M., Llosada-Gistau, J., y Sitjes-Figueras, R. Niños, niñas y adolescentes en acogimiento residencial: influencia del confinamiento por COVID-19 en su bienestar y vida cotidiana. I CONGRESO INTERNACIONAL: Infancia, adolescencia y juventud: inclusión socio-educativa, participación, autonomía, buen trato y bienestar en el escenario post-pandémico (INFAPOST). Enero 2023, Bizkaia.
  • Montserrat, C., Garcia-Molsosa, M., Llosada-Gistau, J. & Sitjes-Figueras, R. Children in residential care: the influence of the COVID-19 lockdown in their everyday life. August 2022, EARA 2022, Dublin
  • Montserrat, C., Llosada-Gistau, J. Garcia-Molsosa, M. & Casas, F. (2022). The Subjective Well-Being of Children in Residential Care: Has It Changed in Recent Years? Social Sciences 11,1, 25 https://doi.org/10.3390/socsci11010025
  • Montserrat, C., Garcia-Molsosa, M., Llosada-Gistau, J., & Sitjes-Figueras, R. (2021). The views of children in residential care on the COVID-19 lockdown: Implications for and their well-being and psychosocial intervention. Child Abuse & Neglecthttps://doi.org/10.1016/j.chiabu.2021.105182