Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
UdG 30 anys
Tancar

Liberi. Grup de recerca en infància, joventut i comunitat

Educació per a un futur inclusiu amb oportunitats

Projecte de recerca

Recerca

Reptes per a la inclusió social de joves extutelats

Portada educació per a un futur inclusiu amb oportunitats

L’objectiu general és estudiar els itineraris a la vida adulta dels nois i noies que han estat atesos en el sistema de protecció sota la mesura d’acolliment residencial i familiar quan surten d’aquests recursos de protecció, amb la finalitat d’identificar i desenvolupar els suports i recursos necessaris per facilitar la igualtat d’oportunitats i afavorir la inclusió social.

Es desenvolupen diferents projectes en el marc d’un conveni amb la Fundación SM qui ha signat un amb cada universitat participant, la Universidad del País Vasco (IP Paulí Dávila y Luis María Naya), la Universidad Nacional de Educación a Distancia (IP Miguel Melendro), la Universidad de la Laguna (IP Eduardo Martín) i la Universitat de Girona (IP Carme Montserrat).

A Catalunya es plantegen 2 projectes a desenvolupar entre els anys 2018 i 2021:

a. Anàlisi dels itineraris de noies i nois procedents del sistema de protecció quan tenen entre 25-35 anys

En aquesta fase del projecte s’ha elaborat una enquesta breu per conèixer l’opinió dels joves que actualment tenen entre 25 i 35 anys i entrevistes en profunditat amb ells i elles.

Ens vols ajudar?

b. Avaluació del trànsit a la vida adulta i itineraris formatius de joves amb discapacitat intel·lectual o problemes de salut mental

L'avaluació s’està duent a terme amb 5 entitats que tenen habitatges per a joves extutelats:

• Aprodicsa
  • Intress
  • Catalònia Fundació Creactiva
  • Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
  • Tresc

Entitats participants: Aprodicsa, Intress, Catalònia Fundació Creactiva, Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Tresc

Enllaços d’interès

Red Laquesis
Pàgina web
Informe final (català)
Informe final (castellano)

Materials i transferència de resultats

Observatorio de la Juventud en Iberoamérica

Publicacions

Escull quins tipus de galetes acceptes que el web de la Universitat de Girona pugui guardar en el teu navegador.

Les imprescindibles per facilitar la vostra connexió. No hi ha opció d'inhabilitar-les, atès que són les necessàries pel funcionament del lloc web.

Permeten recordar les vostres opcions (per exemple llengua o regió des de la qual accediu), per tal de proporcionar-vos serveis avançats.

Per a oferir continguts publicitaris relacionats amb els interessos de l'usuari, bé directament, bé per mitjà de tercers (“adservers”). Cal activar-les si vols veure els vídeos de Youtube incrustats en el web de la Universitat de Girona.